تهدیدهای عمده برای بشریت نام برده شدند

© NASA . Goddard Space Flight Centerسیاره زمین
سیاره زمین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان از پوهنتون اکسفورد (انگلستان) گزارش تحت عنوان «خطرات فاجعه های جهانی» تهیه کرده اند. در آن تهدیدهای اساسی یاداوری شده که در آینده نزدیک میتوانند حد اقل 10% جمیعت زمین را نابود سازند. در این باره دیلی تیلگراف خبر داده است.

طبق گزارش، بیشترین تهدید در 5 سال آینده نزدیک از «خطرات نامعلوم» ناشی میگردد که کارشناسان به آن، بطور مثال، سقوط شهاب را در زمین یا آتشفشانی آتشفشان عظیم که مستقیماً به انسان مربوط نمی باشند، نسبت داده اند.
در دورنمای دراز مدت باشندگان روی زمین را شیوع وسیع امراض واگیر، جنگ هستوی، تغییرات فاجعه بار اقلیمی و همچنان انکشاف مغز مصنوعی و روبوت ها تهدید کرده میتوانند.
در گزارش گفته شده که امکانات سازمان های تروریستی معاصر، منجمله، «دولت اسلامی»، ساختن انواع ویروس های را به کمک بیولوژی مصنوعی فراهم کرده میتواند که برای گروپ خاص مردم خطرناک می باشند. انکشاف تخنالوژی های کمپیوتری، به نوبه خود، میتواند به ظهور گروپ های مستقل مغز مصنوعی منجر شود که به انسان نیاز ندارند و انسان را به مثابه رقیب خود بررسی میکنند.
به عقیده دانشمندان، در حال حاضر حکومات اکثریت کشورها توانایی آمادگی لازم برای تهدیدهای بالقوه ندارند. سبستیان فارکواهار مجری این تحقیقات گفت:"هیچگونه اساس برای این تفکر وجود ندارد که مردم قله خلقت و بهترین موجودات اند که در جهان وجود دارند".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала