ژورنالیست هالندی:"همه، آنچه با من رخ میدهد، به شوخی احمقانه می ماند"

© AFP 2023 / Ozan Koseترکیه
ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایبرو عمر ژورنالیست هالندی ترکی الاصل که نسبت نوشتن مقاله انتقادی راجع به خواهش دیپلوتان ترکی در روتردام از هموطنان خود در باره دادن اطلاع راجع به توهین رئیس جمهور رجب طیب ایردوغان در ترکیه بازداشت شده و به اهانت به رئیس جمهور متهم گردیده، با اساس ضمانت از بند رها شده است.

او در این باره در میکروبلوگ خود در Twitter خبر داده و گفته که حالا باید هفته دو بار در ماموریت پولیس حضور یابد.
ژورنالیست بر اوضاع در صحبت با خبرنگار خبرگزاری سپوتنیک تبصره نموده است.
به گفته عمر، او به تفاهم از جانب رهبری روزنامه که در آن کار میکند، امیدوار است، چون در حال حاضر او به هالند برگشته نمی تواند.
ژورنالیست گفت:"به من، به صفت ژورنالیست، برای کار فقط کمپیوتر ضرور است. ولی حضور فزیکی من در هالند لازم است. من یک سلسله مصاحبه ها پلان نموده ام و کارهای دیگر نیز دارم. اگر راست گفت، حتی تصور هم کرده نمی توانم که حالا چه کار کنم".
ژورنالیست خاطرنشان ساخت که قصد دارد در باره فیصله محکمه به مقام بالاتر شکایت کند و در حال حاضر منتظر دریافت اسناد از هالند می باشد.
ایبرو عمر، ضمن تبصره بر اتهامات وارده مربوط به اهانت به ایردوغان، اظهار داشت:" تعریف «اهانت» نظر به آن محیط فرهنگی تغییر میکند که در آن بررسی میشود. صادقانه باید گفت که به این علت من دقیقاً درک کرده نمی توانم که مرا به چه متهم می سازند".
ژورنالیست افزود که در ترکیه آزادی رسانه ها وجود ندارد:"من اولین کسی نیستم که راجع به این صحبت میکنم. بسیاری ژورنالیستان در ترکیه بازداشت شده و تعداد دوسیه های جزایی در محاکم که علیه نمایندگان مطبوعات ترتیب شده، به دو هزار دوسیه میرسد. این به یک نوع شوخی نامناسب شباهت دارد. و حالا این همه با من رخ میدهد. در ترکیه آزادی مطبوعات وجود ندارد. و ثبوت آشکار آن وضع است که من در آن قرار گرفته ام و در آن بسیاری مردم ترکیه قرار گرفته اند".
ژورنالیست همچنان بر سیاست کشورهای اروپایی تبصره نمود که باوجود سانسور سخت و نقض حقوق بنیادی اتباع از طرف مقامات ترکیه، توسعه مناسبات با انقره را ادامه میدهند.
ایبرو عمر میگوید:" در مناسبات بین کشورها نقش بنیادی را پول، تلاش رسیدن به قدرت و نفوذ در سیاست بازی میکند. اقدامات سیاسی در مطابقت با منافع آنی اتخاذ میگردند".
ایبرو عمر در اخیر اظهار امیداوری نمود که ممنوعیت بر سفر به خارج در آینده نزدیک رفع خواهد شد و او خواهد توانست به خانه خود در هالند برگردد. ژورنالیست در پاسخ به این سوال که آیا او دوباره به ترکیه خواهد آمد یا خیر، گفت:" من آمدن به ترکیه را دوست دارم، من اقامت در اینجا را دوست داشتم. حالا وضع تا اندازه تغییر کرده است".

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала