در کانگرس امریکا «تبادله» رفع تحریمات به کریمیا پیشنهاد کرده اند

© Fotolia / trekandphotoکانگرس امریکا
کانگرس امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دموکرات ایلیوت اینگیل و جمهوریخواه آدام کیزینگیر اعضای مجلس نمایندگان کانگرس امریکا سند راجع به ثبات و دموکراسی برای اوکراین (Stability and Democracy (STAND) for Ukraine Act) جهت بررسی نمایندگان کانگرس ارایه کرده اند.

در این باره در اطلاعیه مطبوعاتی خبر داده شده که در سایت کمیته امور بین المللی مجلس نمایندگان کانگرس منتشر شده است.
در سند گفته شده، تدوین کنندگان مسوده قانون مربوط ساختن جدی صلاحیت رئیس جمهور امریکا را در امر رفع تحریمات علیه روسیه با موقف کریمیا پیشنهاد میکنند.
طبق پیشنهاد نمایندگان، اقدامات محدودیتی علیه مسکو میتوانند در صورت رفع شوند، اگر رئیس جمهور امریکا به کانگرس ثبوت « احیای حق حاکمیت اوکراین بر کریمیا یا این ارایه کند که «فیصله در باره موقف جزیره نما تحت کنترول بین المللی اتخاذ شده و توسط حکومت انتخاب شده دموکراتیک اوکراین به رسمیت شناخته شده است».
برعلاوه، رد هرگونه اشکال (حقوقی و واقعی) به رسمیت شناختن خود کریمیا، حریم هوایی جزیره نما و آبهای ساحلی آن به مثابه بخش از خاک روسیه پیشنهاد میگردد.
قانونگذاران همچنان به اداره مطبوعات حکومتی امریکا (GPO) در مورد نشر نکردن نقشه ها یا اسناد دیگر که در آنها کریمیا به مثابه بخش از خاک روسیه نشان داده شده باشد، هدایت میدهند.
آدام کیزینگیر اعلام داشت:"ما هر بار می بینیم که موانع در برابر بی احترامی ولادیمیر پوتین به نظم جهانی، خاصتاً، در مورد اوکراین وجود ندارند. برای امریکا وقت آن فرا رسیده که ایستاده شود و یاداوری کند که ما تجاوز روسیه را تحمل نخواهیم کرد".
مناسبات روسیه و غرب به ارتباط اوضاع در اوکراین بدتر شدند. در اواخر سال 2014 امریکا و اتحادیه اروپایی تحریمات نقطقوی علیه شخصیت های فزیکی و کمپنی ها وضع کردند و بعداً علیه سکتورهای کامل اقتصاد روسیه تحریمات وضع نمودند. روسیه متقابلاً بر واردات محصولات زراعتی محدودیت ها وضع نمود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала