نظرسنجی ها: نزدیک به نیمی از امریکایی ها تنها به خاطر برنده نشدن کلینتون به ترامپ رای میدهند

© REUTERS / Brendan McDermidترامپ
ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در نتیجه یک نظرسنجی که توسط آژانس خبری رویتر و مرکز جامعه شناختی بین المللی ایپسوس انجام شده منتشر شده است  که در حدودی نیمی از ساکنان ایالات متحده امریکا در انتحابات ریاست جمهوری قصد دارند که به دونالد ترامپ میلیاردر رای بدهند تا از راه یافتن هیلاری کلینتون وزیر خارجه پیشین به کاخ سفید جلوگیری کنند.

بنابراین، تقریبا 47 در صد از پاسخ دهندگان گفته اند که در انتحابات ریاست جمهوری قصد دارند که به دونالد ترامپ میلیاردر رای بدهند چرا که آنها نمی خواهند که کشور به دست خانم کلینتون دموکرات بیافتد. تنها در حدود 43 درصد از پاسخ دهندگان گفته اند که به میلیاردر رای میدهند چرا که از دیدگاه های سیاسی او خوش شان میاید. حدود 6 درصد پاسخ دهندگان گفته اند ما به خاطر اینکه از شخصیت او خوش ما میاید به او رای میدهیم.

همزمان سازمان دهندگان نظرسنجی اشاره میکند به طرفداران بانوی اول پیشین ایالات متحده امریکا که نظر به کدام خصوصیت اش به او رای میدهند. 46 درصد از پاسخ دهندگان گفته اند که آنها به کلینتون رای میدهند چرا که آنها دوست ندارند که ترامپ رئیس جمهور امریکا باشد. 40 در صد پاسخ دهندگان گفته اند که از سیاست خانم کلینتون خوش شان میاید و در حدود 11 در صد گفته اند که به خاطر ویژگی های شخصی کلینتون به او رای میدهند.

به گزارش رویتر، لری ساباتو رئیس بخش سیاسی دانشگاه ویرجینیا، میگوید که نتیجه این تحقیق حاکی از آن است که  "تقسیم بندی عمیق ایدئولوژیکی و ترس مردم از نمایندگان حزب مخالف در امریکا بیشتر شده است".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала