رسانه ها: استعفای داود اوغلو تهدیدی برای موافقت بر سر مهاجرین بین اتحادیه اروپا و ترکیه است

© AFP 2023 / Adem AltanПремьер-министр Турции Ахмет Давутоглу
Премьер-министр Турции Ахмет Давутоглу - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش Financial Times تحلیل چند ساعته در این باره نشان میدهد، که استعفای داود اوغلو صدر اعظم ترکیه می تواند خطر جدی برای اجرا نشدن موافقت نامه بین بروکسل و انقره ایجاد کند.

خبرگزاری می نویسد که " کنار رفتن صدر اعظم ترکیه ضرر چشمگیری به توافق نامه سیاسی که بین اروپا و ترکیه به خاطر مهاجرین و نجات دادن (انگلا مرکل) از هجوم مهاجرین که به آلمان میروند خواهد رساند، بنا باید از این جلوگیری شود.
در توافق نامه که بین اتحادیه اروپا و ترکیه به امضا خواهد رسید این ماده گنجانیده شده است که مهاجرین غیر قانونی که از طریق ترکیه به جزایر یونان میروند به طور خودکار به ترکیه برگردانده شوند و اتحادیه اروپا در مقابل آن به شهروندان ترکیه ویزای کوتاه مدت خواهد داد.
روزنامه می نویسد که: " برای اینکه این توافق نامه انجام شود باید انقره موارد مورد نیاز برای رسیدن به این توافقنامه را که عبارت از برخورد جدی با تروریسم و تضمین حقوق مدنی شهروندان که (رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه) به آن بی میل بود را اجرایی کند. مقامات اتحادیه اروپا در حال حاضر بیم از آن دارند که انقره از اجرایی شدن این اصلاحات شانه خالی کند".
Financial Times به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش میدهد که، یکی از بحث های اصلی انگلا مرکل مناقشه با رهبران اتحادیه اروپا روی شک و تردید بود که ترکیه باید طبق قانون اروپا خود را عیار بسازد، و این مذاکرات باید به سرپرستی جناح طرفدار اروپا در دولت ترکیه، داود اغلو صورت گیرد. Financial Time می نویسد:" که متحد اصلی ترکیه (مرکل) به طور جدی روابط بین ترکیه و اتحادیه اروپا را ضعیف ساخته است، اردوغان رئیس جمهور ترکیه شاهد خوب شدن روابط ترکیه و اروپا به سرپرستی داود اغلو بود. و شکاف بین این دو سیاست مدار ترکیه منجر به استعفای صدر اعظم ترکیه شد.
Financial Time به نقل از مقامات ترکیه گزارش میدهد که اردوغان بدون میل شاهد کارهای صدر اعظم خود بود که چگونه با خوشی با مرکل و دیگر رهبران اتحادیه اروپا از اردوگاه پناهندگان در گزان تیپ که هم مرز سوریه می باشد دیدن نمودند. نظر به این میتواند جای او را در عرصه بین المللی بگیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала