مذاکرات صلح یمن در کوویت از سر گرفته میشوند

© REUTERS / Khaled Abdullahیمن
یمن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مذاکرات صلح بین جناح های متخاصم یمن در روز شنبه تحت نظارت سازمان ملل در کوویت از سر گرفته می‌شود.

طبق گزارش شبکه اطلاعاتی سکای نیوز عربی، هیات‌های شورشیان و حکومت یمن در روز شنبه در جلسه وسیع تحت سرپرستی اسماعیل ولد الشیخ احمد، نماینده ویژه سازمان ملل متحد برای یمن مسایل مورد اختلاف مورد بحث قرار خواهند داد.
ضمن ادامه کار تشکیل کمیته های سه گانه به هدف بررسی روند سیاسی ، اوضاع امنیتی و مساله بازداشت شدگان، امروز درباره پنج مساله اساسی بر علاوه مکانیزم‌هایی که این کمیته‌ها براساس آن تشکیل شده اند، گفتگو صورت خواهد گرفت.

در عین حال، عبدالملک المخلافی، وزیر خارجه یمن گفت: متاسفانه هیچ پیشرفتی در مذاکرات کوویت صورت نگرفته و به نظر می رسد که طرف مقابل تمایلی به برقراری صلح ندرد و هیات دولت یمن نیز قصد عقب‌نشینی از مذاکرات کوویت را ندارد.

منازعه مسلحانه در یمن، جای که از یک طرف شورشیان حوثی از جنبش شیعه «انصارالله» و نیروهای اردو وفادار به علی عبدالله صالح رئیس جمهور اسبق و از جانب دیگر — نیروهای عبدالربو هادی منصور رئیس جمهور یمن که در زمین و از هوا توسط نیروهای ایتلاف عربی تحت رهبری عربستان سعودی حمایت میشوند، درگیرند، از بهار سال روان ادامه دارد.
نیروهای هوایی ایتلاف عربی بر مناطق تحت کنترول شورشیان حوثی، جهت حمایت از نیروهای وفادار به رئیس جمهور هادی، از تاریخ 26 مارچ ضربات وارد می سازد. تا به حال در یمن ده هزار نفر کشته شده اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала