سوریه به قهرمانان در روسیه افزوده است

© Sputnik / Michael Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر رئیس جمهور ولادیمیر پوتین
رئیس جمهور ولادیمیر پوتین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع در وزارت دفاع به روزنامه «کمیرسانت» راجع به این خبر دادند که رئیس جمهور روسیه به چند تن از رهبران نظامی لقب قهرمان روسیه داده و اداره ریاست جمهوری این خبر را تائید کرده است.

در فهرست تقدیرشدگان، منجمله، والیری گیراسیموف معاون اول وزیر دفاع و لوی درستیز روسیه، دمیتری بولگاکوف معاون وزیر دفاع و آمر خدمات عقب جبهه شامل می باشند. رسماً دادن القاب به مناسبت روز پیروزی 9 می صورت گرفته، ولی به اساس گفته افسر دفتر مرکزی وزارت دفاع، در واقعیت این جنرالان القاب عالی را به نشانه به رسمیت شناختن خدمات آنها در عملیات نظامی — هوایی روسیه در سوریه کسب نموده اند.
در وزارت دفاع رسماً از تبصره بر معلومات راجع به دادن القاب قهرمان روسیه به رهبری عالی امتناع ورزیدند و بر محرمیت معلومات استناد کردند.
طبق معلومات باز، به خاطر عملیات در سوریه شش نفر به دریافت لقب قهرمان روسیه مفتخر شده اند. در این جمله الکساندر دوورنیکوف (او قوماندانی نیروهای روسیه در سوریه بر دوش داشت) آمر قرارگاه مرکزی حوزه مرکزی نظامی، کشاف نظامی وادیم بایکولوف، ویکتور رومانوف راهنما — آزمایشگر ارشد مرکز پروازی آزمایشی دولتی 929 و همچنان اندری دیاچینکو معاون قوماندانی سیل هوایی غند مختلط هوایی 47 م فرقه هوایی مختلط 105 گارد اردوی شماره ششم نیروی هوایی و مدافعه هوایی شامل می باشند.
لقب قهرمانی بعد از مرگ به دو نظامی — قوماندان عمله طیاره بمبارد سو — 24 ام دگرمن اولیگ پیشکوف که در تاریخ 24 نوامبر بعد از آتشباری بر طیاره او توسط طیاره نیروی هوایی ترکیه کشته شد و همچنان به بریدمن ارشد الکساندر پروخارونکو که در تاریخ 17 مارچ هنگام اجرای وظیفه در ولایت حمص در حلقه محاصره تروریستان داعش قرار گرفت و آتش بر خود را درخواست نمود. مراسم تدفین او با تمام افتخارات نظامی در قریه آبایی اش در تاریخ 6 می صورت می گیرند.
جنرالان گیراسیموف و بولگاکوف بلندرتبه ترین نظامیان می باشند که ولادیمیر پوتین به آنها القاب عالی به خاطر عملیات در سوریه داده است. لوی درستیز روسیه لقب قهرمان روسیه را به خاطر مجموعه خدمات، مربوط به پلانگذاری آن و همچنان تحقق عملیات کسب نموده: عقیده بر آنست که اکثریت پیروزی های اردوی سوریه با فعالیت های کارمندان والیری گیراسیموف مربوط اند که فعالیت های آن را هماهنگ می ساختند و وظایف را برای اجرا در خاک سوریه طرح میکردند. آمر خدمات عقب جبهه، به نوبه خود، «ستاره قهرمانی» به خاطر سازماندهی تامینات مادی — تخنیکی پایگاه هوایی حمیمیم دریافت کرده است. در ماه های اگست — سپتمبر سال 2015 کشتی های بزرگ دیسانت و جاله های بابری در نوواروسیسک وسایل خاص تخنیکی، مهمات و مواد سوخت و روغنیات بار میکردند و آنها را از طریق باسفور به بحیره مدیترانه به بندر تارتوس را انتقال میدادند. همین انتقال اوپراتیفی امکان آغاز عملیات در مدت زمان کوتاه فراهم ساخت. در نتیجه در عرصه تامینات مادی — تخنیکی و گروپ هوایی و ترکیب پروازی در سوریه مشکلات بروز نکرد.
ولادیمیر پوتین همچنان به ایگور سیرگون آمر اسبق اداره کشف ستردرستیز که در تاریخ 4 جنوری به مرگ نابه هنگام درگذشت، بعد از مرگ لقب قهرمانی داده است. طبق برخی معلومات، تقدیر نه تنها با فعالیت موفقانه اداره دولتی کشف در سوریه، بلکه بصورت کل با سازماندهی مجدد کشف نظامی مربوط می باشد. بطور مثال، تحت رهبری او اداره دولتی کشف وقت زیاد به کار در باره کسب معلومات اوپراتیفی راجع به تسلیحات و تخنیک نظامی نو و محرم که کشورهای دیگر طراحی میکردند، اختصاص میداد.
به قهرمان روسیه در زادگاه او به اساس فرمان جداگانه رئیس جمهور مجسمه نیم تنه برونزی با نوشته مربوطه جابجا میگردد: به این ترتیب، مجسمه نیم تنه گیراسیموف میتواند در کازان، جنرال بولگاکوف — در قریه ویرخنی گورووا در ولایت کورسک و جنرال سیرگون — در پادولسک بوجود خواهند آمد. تا به حال فقط سرگی شایگو وزیر دفاع روسیه لقب قهرمان روسیه داشت: این لقب را به او در سپتمبر سال 1999 رئیس جمهور بوریس یلتسین داده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала