سرپرستان جدید وزارت دفاع و امنیت ملی افغانستان به کارشان آغاز کردند

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر عبدالله عبدالله
عبدالله عبدالله - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک،‌ کابل: سرپرستان جدید وزارت دفاع و اداره عمومی امنیت ملی افغانستان، امروز رسما به کارشان آغاز کردند.

داکتر عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی افغانستان، امروز در یک مراسم خاصی عبدالله‌ خان حبیبی را به عنوان سرپرست وزارت دفاع و معصوم ستانکزی سرپرست پیشین وزارت دفاع را به عنوان سرپرست اداره عمومی امنیت ملی معرفی کرد.

اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان نزدیک به یک هفته قبل در نتیجه فشارها و انتقادهای اعضای مجلس نمایندگان مبنی‌بر ادامه سرپرستی در ادارات مهم امنیتی، در حکمی این دو تن را به عنوان سرپرستان جدید وزارت دفاع و اداره عمومی امنیت ملی معرفی کرد. قرار است این دو مقام جدید امنیتی برای اخذ رای اعتماد به مجلس نمایندگان نیز معرفی شوند.

رییس اجراییه در مراسم معرفی سرپرست جدید وزارت دفاع گفت که آقای حبیبی از نیروهای امنیتی شناخت خوبی دارد و پیش از این در هماهنگی نیروهای امنیتی نقش مهم داشته است.

در همین‌حال، عبدالله خان حبیبی می‌گوید که با بلند بردن سطح احضارات نیروهای اردوی ملی فرصت مانور به گروه‌های تروریستی را نمی‌دهد. وی گفت: «با دشمن وطن تا نابودی کامل شان شب و روز می‌جنگیم و در هرجایی که دشمن سر بالا کند، به اسرع وقت بالای شان می‌رسیم و آن‌ها را به یاری خدا و همکاری مردم، نابود خواهیم ساخت.»

وزارت دفاع افغانستان از زمان آغاز به کار حکومت وحدت ملی تاکنون توسط سرپرست اداره می‌شود. اداره عمومی امنیت ملی نیز پس از کناره‌گیری رحمت‌الله نبیل رییس پیشین این اداره توسط سرپرست اداره می‌شود. ادامه روند سرپرستی در ادارات به ویژه نهادهای مهم امنیتی،‌ انتقادهای گسترده مردم به ویژه اعضای شورای ملی را به دنبال داشته است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала