ایالات متحده امریکا و ناتو همزمان در سه جمهوری سابق شوری تمرینات نظامی انجام میدهند

© AP Photo / Raul R. Rubieraاردوی امریکا
اردوی امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امروز تمرینات نظامی بین المللی در مقیاس بزرگ بین شریک های اصیل( Noble Partner – 2016) در حومه تفلیس آغاز می شود.

هدف از این مانور نظامی در پایگاه شوروی سابق در وازانی که تا 26 می ادامه خواهد داشت، آماده ساختن نیروهای گرجستان برای شرکت در نیروهای واکنش سریع ناتو می باشد. در این مانور نظامی حدود 1.3 هزار نفر شرکت دارند از جمله 650 سرباز و افسر از ایالات متحده امریکا و 150 از بریتانیا و 500 نیروی قراردادی از گرجستان می باشد. در این مانور که از طرف دریای بلغارستان شروع می شود شامل 14 تانک M1A2 ابرامز و 20BMP برادلی همچنین چند طیاره های C-13حمل و نقل نظامی ایالات متحده امریکا شرکت خواهند داشت.

تمرینات Noble Partner برای بار دوم است که برگزار می شود. در سال گذشته 1200 نیروهای گرجی و ایالات متحده امریکا شرکت کرده بودند که در مراسم اختتامیه مانورگیورگی مارگولاشویلی رئیس جمهور گرجستان بزرگترین جایزه گرجستان مدال پشم طلای را به  بن هاجز فرمانده ارتش امریکا داد و گفت "ادغام ساختاری یورو اتلانتیک از جمله ناتو انتخاب مردم گرجستان می باشد".

وزارت امور خارجه روسیه در برابر برگزاری این قسم مانورهای نظامی Noble Partner-2016 که تنها 30 کیلومتر از مرز اوستیای جنوبی فاصله دارد اعتراض خود را ابراز نموده و در بیانیه که در وب سایت وزارت امور خارجه روسیه به نشر رسیده است نوشته کرده است که "این حرکت نظامی ناتو و گرجستان یک حرکت تحریک آمیز با هدف عمدی و به هم زدن وضعیت سیاسی در قفقاز جنوبی می باشد و این چیزیست که واشنگتن و متحدانش به طور آشکار از آن چشم پوشی می کند و حرکت نظامی یکی از آرمان های انتقامجویانه تفلیس می باشد".


نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала