کوهستانی: رئيس جمهور ممثل اقتدار ما در خارج است او را بايد احترام

© REUTERS / Omar Sobhaniغنی
غنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ريس جمهور باهمه خوبى ها و بدى ها ريس جمهور ماست

دو شهروند معترض افغان که در نشست سخنرانی رئیس جمهور اشرف غنی در در شهر لندن اشتراک کرده بودند لحظاتی پس از آغاز سخنرانی رئیس جمهور دست به اعتراض زدند و این سخنرانی را برای لحظاتی مُختل ساختند.
به گزارش تلویزیون "طلوع" این دو تن رئیس جمهور افغانستان را دروغگو خطاب کرد و گفت که وعده‌هایش به تمامی شهروندان کشور در هربخش صادقانه نیستند.
پس از شنیدن اعتراضات این دو شهروند افغان، آقای غنی گفت: «من در این حمایت شریک نیستم. شما می‌خواهید به چیزهایی اشاره کنید که من نه به شما و نه به کس دیگر وعده نکرده ام.»
سپس نگهبانان رئیس جمهور با یکی ازاین معترضان درگیر شدند و او را با زور از محل سخنرانی بیرون کرد.

تولید اضافی انرژی برق در کریمیه - اسپوتنیک افغانستان
توظیف کمیسیونی برای حل پروژه جنجال ‌برانگیز توتاپ

جاوید کوهستانی اگاه در امور سیاسی در این مورد در صفحه فیسبوک خود نوشته همان گونه كه مى دانيد من منتقد و به شدت مخالف سياست هاى حلقه تنگ ريس ج غنى هستم و در هر شرايطى نقد كردم، اما با رفتار اخير هموطنان ما در لندن كاملاً مخالف هستم ، ريس جمهور ممثل اقتدار ما در خارج است او را بايد احترام كنيم ، اختلافات و برنامه هاى انتقادى را در داخل انجام دهيم ، و رفتار مدنى را تا انجا كه توهين و تحقير باشد بكار نبنديم ، ريس جمهور باهمه خوبى ها و بدى ها ريس جمهور ماست من مخالف شديد اين رفتار غير مدنى هستم.
دکتر لطیف پدرام از این عمل پشتبانی نموده و گفته است که فریاد عدالت طلبانه ای که ازمصلی شهیدمزاری بلند شد رویای خوش سردمدار شوونیزم قبیله را در لندن، در میان انبوه محافظان خشن وبی فرهنگ اش، آشفته کرد.
وی میافزاید دست عدالت بلند و قدرتمند است، ستمگران را در هیچ کجای جهان امان نمی دهد.
گفتنی است که شماری از افغانان در شهر لندن در برابر آن‌چه که آنان بی عدالتی در برابر پروژۀ توتاپ می‌خوانند دست به اعتراض زدند.
این اعتراضات در نزدیکی محل برگزاری نشست جهانی مبارزه با فساد در لندن به روز پنجشنبه برگزار شده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала