در وینزویلا حالت فوق العاده شصت روزه اعلام شده است

© AP Photo / John Minchilloنیکولاس مادورو
نیکولاس مادورو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیکولاس مادورو رئیس جمهور وینزویلا حالت فوق العاده 60 روزه را در کشورش اعلام کرده است. در این باره تلویزیون فرانس24 گزارش داده است.

تلویزیون فرانس24 اعلام داشت، رئیس جمهور مادورو در روز جمعه در وینزویلا طی سخنرانی تلویزیونی حالت فوق العاده اعلام داشت و درباره آنچه که او طرحی برای بی ثبات کردن دولت چپ گرای خود خواند، خبر داد.
تلویزیونی فرانس می افزاید: مخالفان مادورو تلاش دارند، به دنبال کمبود دارو، مواد غذایی و بروز قطع برق در این کشور، او را رهبر غیرمحبوب در وینزویلا معرفی کند.
طبق گزارش خبرگزاری رویتر، مادورو این اقدام را بر ضد طرح امریکا مبنی بر سرنگونی دولت خود عنوان کرد و گفت: واشنگتن فشارهایی را بنا به درخواست فاشیست های راستگرای وینزویلا، که اکنون بعد از تحقق کودتا در برازیل جسورتر شده، افزایش داده است.
مادورو به رای گیری مجلس سنای برازیل به خاطر به تعلیق در آوردن صلاحیت رئیس جمهور دیلما روسف اشاره نمود. روسف بارها طرح استیضاح خود از سوی مخالفان را کودتا خوانده بود.
به اساس گزارش رویتر، مقامات اطلاعاتی امریکا در روز جمعه به خبرنگاران گفتند که آنها از احتمال فروپاشی بالقوه اقتصادی و سیاسی در وینزویلا بسیار نگران هستند و پیشبینی می کنند که مادورو نخواهد توانست دوره ریاست جمهوری خود را به اتمام رساند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала