پیلوت کریشنیر:" من طیاره معجزه شوروی را پیلوتی کرده میتوانم"

© Sputnik / Igor Kostinبزرگترین طیاره ان – 225 «مارییا» با سفینه رفت و برگشت بوران
بزرگترین طیاره ان – 225 «مارییا» با سفینه رفت و برگشت بوران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در میدان هوایی واتسلاو گاویل در پراگ بزرگترین طیاره ان – 225 «مارییا» جهان ساخت شوروی بر زمین فرود آمد. طوریکه خبر داده شده، طیاره باید به استرالیا 135 تن توربوجنراتورها که در کارخانه پالزین DRUSH مونتاژ شده انتقال خواهد داد.

پیلوت مجرب و سکرتر اجرائیه انجمن پیلوتان ملکی چک زدینیک کریشنیر به خبرگزاری «سپوتنیک» در باره این طیاره چنین معلومات داد:
"این اولین بازدید طیاره ان — 225 از پراگ نمی باشد، آخرین بار طیاره به اینجا در سال گذشته پرواز نموده بود. ولی من برای اولین بار آن را مدتها قبل از این دیده بودم و نمی توانستم عاشق این طیاره زیبای صنایع طیاره سازی شوروی نشوم. سنگین ترین طیاره باربری که زمان به هوا بلند شده، دارای وزن اعظمی پروازی به اندازه 640 تن می باشد. معلوم است که علت ساختن آن ضرورت ایجاد سیستم ترانسپورت هوایی برای سفینه رفت و برگشت «بوران» شوروی بود. خوب است که طیاره باز هم فعال می باشد و این طیاره بی مانند است. چنین طیارات ان — 225 در ابتدا فقط دو فروند بنیانگذاری شده بودند. یکی از آنها به شکل نمونه اولی وجود دارد و فقط از یک طیاره بعد از یک سلسله تغییرات مورد بهره برداری قرار دارد. طول طیاره 81 متر و ارتفاع آن 18 متر است. برای اداره چنین طیاره معجزه، واضحاً، تجارب خاص ضروری می باشند، اما، فکر میکنم که میتوانم آن را فرا گیرم. به خاطر که من در اردو در طیارات میگ روسی پرواز میکردم و به صفت پیلوت طیارات ملکی در طیاراتAirbus و Boeing خدمت کرده ام. من تصور میکنم که صنایع طیاره سازی چک در صورت تجدید همکاری با صنایع طیاره سازی روسیه نفع برده میتواند. برای این کار حالا امکان خوبی بوجود آمده است. من در باره بازدید رستم مینیخانوف رئیس جمهور تاتارستان از پراگ صحبت میکنم که با زیمان مذاکرات انجام میدهد. تاتارستان غنی ترین منطقه صنعتی روسیه است، جای که رشته های مهم صنعتی، بشمول صنایع طیاره سازی وجود دارند. به نظر من، به هر اندازه که روابط زیاد چک با روسیه و امریکا و همچنان کشورهای دیگر وجود داشته باشند، به همان اندازه اقتصاد چک و صلح به دور ما مستحکم خواهد بود".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала