ریاست جمهوری افغانستان از احتمال تعدیل پروژه توتاپ خبر داد

© Sputnik / Artem Kreminskyریاست جمهوری افغانستان از احتمال تعدیل پروژه توتاپ خبر داد
ریاست جمهوری افغانستان از احتمال تعدیل پروژه توتاپ خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: دفتر ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرده که در مطابقت به پیشنهاد کمیسیونی که روز گذشته طی فرمانی اشرف‌غنی به منظور بررسی اسناد مربوط به پروژه انتقال برق وارداتی ترکمنستان به افغانستان موسوم به توتاپ ایجاد شده است، به تعدیل و پیش‌برد این پروژه اقدام خواهد کرد.

دفتر ریاست جمهوری افزوده که این کمیسیون از صلاحیت ویژه برخوردار است و می‌تواند تمام اسناد مربوط به پروژه توتاپ را مورد بررسی قرار دهد. در اعلامیه ریاست جمهوری آمده است: «حکومت وحدت ملی در آخرین اقدام تصمیم به صدرو حکمی در رابطه به ایحاد کمیسیون ملی بررسی مسیر انتقال لین برق گرفت. این کمیسیون با در نظرداشت دید گاه و نظریات رهبران معترضان صورت گرفته و بنابرخواست معترضان ترکیب اعضای کمیسیون معرفی و فعالیت‌های اجرایی و تدارکاتی پروژه نیز به حالت تعلیق قرار گرفت. این کمیسیون از صلاحیت ویژه برای برسی تمام اسناد چهار ساله گذشته برخور دار بوده و در مطابقت به پیشنهاد کمیسیون، حکومت در تعدیل و پیشبرد این پروژه اقدام خواهد کرد.»
دفتر ریاست جمهوری همچنین به حل جنجال‌های موجود در باره پروژه توتاپ از طریق گفتگو با معترضان تاکید کرده می‌گوید که اشرف‌غنی به همین منظور سفر اخیرش به تاجکستان را به تاخیر انداخت.

دفتر ریاست جمهوری در حالی از احتمال تعدیل پروژه توتاپ خبر می‌دهد که ده‌ها هزار تن از معترضان برای رسیدن به نزدیکی ارگ ریاست جمهوری به جاده‌های کابل ریخته‌اند.

کابینه حکومت افغانستان به تاریخ یازدهم ثور در پی هشدار تمویل کنندگان پروژه انتقال برق پنج‌صد کیلوولت ترکمنستان به افغانستان، مسیر سالنگ را برای عبور لین این برق مورد تایید قرار داد. باشندگان مناطق مرکزی افغانستان به این فیصله کابینه معترض اند و خواهان لغو فیصله کابینه و انتقال لین برق ترکمنستان از مسیر بامیان هستند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала