کمپاین واکسین کردن 9.5 میلیون کودک در افغانستان آغاز شد

© REUTERS / Khaled Abdullahکمپاین واکسین کردن 9.5 میلیون کودک در افغانستان آغاز شد
کمپاین واکسین کردن 9.5 میلیون کودک در افغانستان آغاز شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: وزارت صحت‌ عامه افغانستان اعلام کرده که امروز کمپاین تطبیق واکسین پولیو یا فلج کودکان را در سراسر این کشور آغاز کرده است.

این وزارت می‌افزاید که در این کمپاین بالای حدود 9.5 میلیون کودک زیر سن پنج ‌سال واکسین پولیو تطبیق خواهد شد. این کمپاین چهار روز ادامه می‌یابد. در اجرای این کمپاین سازمان صحی جهان و اداره یونسیف نیز وزارت صحت عامه افغانستان را همکاری می‌کنند.

وزارت صحت عامه می‌گوید که افغانستان و پاکستان تنها کشورهایی هستند که تاکنون واقعات پولیو در آن دیده شده است. این وزارت تاکید کرده که تاکنون پنج واقعه پولیو یا فلج کودکان گزارش شده است. وزارت صحت عامه از خانواده‌های افغان خواسته تا از تطبیق واکسین پولیو بالای کودکان‌شان خودداری نکنند.

همچنین در جریان این کمپاین چهار روزه برای کودکان دو الی پنج‌سال تابلیت‌های ضد کرم امعا نیز داده می‌شود. به گفته این وزارت، این تابلیت‌ها کودکان را از وجود کرم‌ها وقایه کرده و در نتیجه از بروز کم‌خونی، سوتغذی و صدمات فزیکی و دماعی کودکان جلوگیری می‌کند.

ریشه کنی پولیو زمانی امکانپذیر میشود که برای تمام اطفال زیر پنجسال در هر دور کمپاین واکسین پولیو تطبیق شود. در صورتیکه کدام طفل از این واکسین باز بماند باید هرچه زودتر به نزدیکترین مرکز صحی مراجعه نموده و واکسین را تطبیق نمایند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала