سرگی لوروف: بیزنس ترکیه در باره تغذیه تروریستان در سوریه بطور قابل ملاحظه تضعیف شده است

© Sputnik / Maxim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه
سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرگی لوروف وزیر خارجه روسیه در چارچوب بازدید خود از مینسک در ملاقات با محصلان و استادان راجع به دورنمای حل سیاسی اوضاع در اوکراین معلومات داد.

او اعلام داشت که در اروپا و امریکا به این درک دست یافته که به کدام علت پیشرفت در باره تحقق توافقات مینسک در اوکراین تقریباً دیده نمی شدود:"با تاسف، در اینجا همه چیز به ما مربوط نمی باشند. ولی در این اواخر همکاران غربی میدانند که مشکل کار در کجاست و چه کسی پاسخگوی بنبست حفظ شده تا به حال می باشد".
برعلاوه این، لوروف بر موضوع حل منازعه در سوریه تماس گرفت و در این باره خوشبینی توام با احتیاط ابراز داشت.
لوروف اظهار داشت:"ما تمام امکانات برای بیرون رفت اوضاع از وضع کنونی و گذار به حل سیاسی داریم". باوجود این، مسکو را نمی تواند این مساله نگران نه سازد که تامینات افراد مسلح گروه تروریستی «دولت اسلامی» از خارج ادامه دارد. لوروف اشاره نمود:"حمایت از خارج جریان دارد و حمایت قبل از همه از جانب آنهایی جریان دارد، کسانی که با عراق و سوریه همجوار می باشند".
باوجود این همه، از برکت فعالیت های موفقانه نیروهای هوایی — فضایی روسیه تامینات افراطیون تضعیف شده است.
وزیر خارجه روسیه توضیح داد:"حالا بیزنس ترکیه در باره تامینات تروریستان در سوریه از طریق سرحد سوریه — ترکیه در نتیجه فعالیت های موفقانه نیروهای هوایی — فضایی روسیه بطور قابل ملاحظه تضعیف شده، به خاطر که شبکه مربوطه اصلاً از بین برده میشود که تروریستان برای آن استفاده میکردند، تا خزانه خود را پر کنند".
لوروف قبل از این سخنرانی با ولادیمیر ماکییف همتای بیلوروسی خود ملاقات نمود.
حل اوضاع در اوکراین، سیاست کشورهای عضو ناتو و مسایل دیگر تامین امنیت در اروپا به موضوعات اساسی مورد بحث مبدل گشتند. منجمله، لوروف و ماکییف موضعگیری اصولی دو کشور را تائید کردند: مسکو و مینسک از مشی رویارویی پیمان اتلانتیک شمالی پشتیبانی نمی کنند و خواستار اصل امنیت مساوی و غیرقابل تقسیم در تمام قاره اروپا می باشند.
لوروف خاطرنشان ساخت:"هم روسیه و هم بیلوروسیه طرفدراران مشی رویارویی نیستند. ما خواستار آنیم، تا در اروپا اصل امنیت مساوی و غیرقابل تقسیم برای همه مورد بحث قرار گیرد و تصویب شود".
گسترش شبکه نظامی ناتو در جهت شرق باعث نگرانی خاص دو کشور میگردد. در اصل، مسکو و مینسک را تلاش های نوشتن سر از نو تاریخ جنگ جهانی دوم بیشتر از همه نگران می سازد: هر دو دولت را نیات کشورهای جداگانه در مورد «جنگیدن» با بناهای یادگاری قهرمانان آن جنگ نگران می سازد.
وزیر خارجه روسیه اعلام داشت:"معتقدم که یکی از جهات کلیدی کار مشترک ما، طوریکه این کار در فیصله شورای عالی دولتی پیشبینی شده، کار حفاظت بناهای تاریخی، اجازه ندادن به نوشتن سر از نو تاریخ جنگ بزرگ میهنی و جنگ دوم جهانی می باشد. روشن است که موضعگیری واحد ما اینست که تلاش های جنگیدن با بناهای یادگاری قهرمانان آن جنگ، قهرمانان که اروپا را از طاعون نصواری آزاد ساخته، غیرمسوولانه و غیرقابل قبول می باشد".
دو طرف بر موضوع حل منازعه در اوکراین نیز تماس گرفتند. لوروف در این مورد موضعگیری مسکو را یاداوری کرد که عبارت از ضرورت رعایت کامل توافقات مینسک توسط همه جوانب «بدون هر گونه حذف کردن ها و تلاش های نوشتن سر از نو منطق و تسلسل عملکرد که در اساس این سند قرار دارند» می باشد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала