در سال 2060 بیش از یک میلیارد نفر در منطقه سیل های دایمی و سیل خیز زندگی می کنند

© AFP 2023 / Noel Celisدر سال 2060 بیش از یک میلیارد نفر در منطقه سیل های دایمی و سیل خیز زندگی می کنند
در سال 2060 بیش از یک میلیارد نفر در منطقه سیل های دایمی و سیل خیز زندگی می کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بنیاد کمک های بشردوستانه بریتانیایی Christian Aid لیست از شهرهای پر جمعیت را منتشر کرده است که در آینده از جمله منطقه سیل های دایمی و سیل خیز می باشند.

قرار معلومات بدست آمده در سال 2060 یک میلیارد نفر درمعرض خطر سیل قرار میگیرد و این با توجه به تغییر آب هوا در سطح زمین می باشد. در آن زمان حدود 10 میلیارد در زمین زندگی خواهد کرد و سطح آب بلند میرود و از هر ده نفر یک نفر در معرض خطر سیل قرار میگیرد.

به گفته این پژوهشگران، کمترین شانس مربوط به چین، هند و ایالات متحده امریکا است. بیشترین خطر متوجه ساکنان کلکته و بمبئی می باشد. هشت شهر آسیایی که بیشتر در معرض خطر قرار دارند عبارت اند از (داکا، گوانگژو، شهر هوشی مین، شانگهای، بانکوک، یانگون) هستند و نهمین کلان شهر در معرض خطر شهر میامی امریکا می باشد و به دنبال آنها شهر های هایفونگ (ویتنام)، الکساندریه (مصر)، کوهلینا (بنگلادیش)، لاگوس (نیجریه)، توکیو (جاپان)، جاکارتا (اندونزی)، لندن (انگلستان)، آمستردام و روتردام (هالند)، نیویورک و اورلئان در ایالات متحده امریکا می باشند.

در گزارش خود نماینده بنیاد Christian Aid خاطر نشان می کند، انتشار این گزارش برای ترساندن ساکنان زمین نمی باشد بلکه این گزارش گوش زدی است به دولت های کشورهای بزرگ در حال توسعه تا آنها را تشویق کند که در فکر جلوگیری از افزایش دما و حفاظت مردم از بلایای طبیعی باشند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала