خبرنگار ترک به 20 ماه زندان و محرومیت از حقوق مادری به خاطر گرفتن ویدیو از جلسه محکمه محکوم شد

© Fotolia / badahosترکیه
ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش روزنامه جمهوریت، آرزو ییلدیز روزنامه نگار ترک به خاطر انتشار ویدیویی از جریان رسیدگی به قضیه بازرسی محکمه لاری ها که مربوط به سازمان استخبارات ترکیه برای حمل سلاح به گروه های جهادی سوریه بودند، به یک سال و 8 ماه زندان محکوم و از حقوق مادری طی این مدت محروم شد.

حادثه بررسی لاری ها در جنوری 2014 باعث سروصدا های زیادی در ترکیه شد، مقامات ترکیه گفتند که این موترها حامل "کمک های لجستیکی و بشر دوستانه" برای ترکمن های سوریه می باشد. روزنامه جمهوریت در ماه می سال گذشته عکس ها و فلم های را منشتر کرد که در لاری ها در جریان بازرسی جعبه های مرمی توپ، ماین و مهمات دیگر دیده می شود.
طیب اروغان رئیس جمهور ترکیه پس از انتشار این گزارش از محکمه درخواست کرد علیه این روزنامه پرونده تشکیل بدهد، که به تعقیب آن جان دوندار سردبیر روزنامه و اردم گل رئیس روزنامه جمهوریت به ترتیب به 5 سال و 10 ماه و 5 سال زندان در انقره محکوم شدند. شورای عالی قضات و سارنوالی ترکیه به ارتباط این قضیه پنج سارنوال را به خاطر بررسی از این لاری ها از حق کار در این بخش محروم کردند.
ییلدیز ویدیوی به عنوان متهم به محکمه نشان داد که در آن نشان میدهد که حکم بازرسی به سارنوالان صادر شده است.
پس از انتشار این ویدیو در برابر روزنامه نگار احساسات زیادی بر انگیخته شد و او به 20 ماه زندان محکوم و محروم از حقوق مادری شد. سایتی ترکی Grihat.com.tr که این ویدیو را انتشار داده بود به 60012 لیره ترکیه (حدود 4200 دالر) جریمه شد.
ییلدیز دو دختر دارد که یکی 4 ماهه و دیگری شش ساله می باشد، او خواستار تجدید نظر رای محکمه می باشد چرا که این رای در واقعیت به منزله مجازات فرزندانش است، و این غیر واقع بینانه می باشد

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала