دولت افغانستان هدف قرار گرفتن رهبر طالبان را تایید کرد

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy دولت افغانستان هدف قرار گرفتن رهبر طالبان را تایید کرد
دولت افغانستان هدف قرار گرفتن رهبر طالبان را تایید کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: دولت افغانستان حمله هوایی نیروهای امریکایی بالای ملا اخترمحمد منصور رهبر گروه طالبان را مورد تایید قرار داده اما گفته که تاکنون در مورد کشته شدن وی در این حمله جزییات دقیقی در دست نیست.

دفتر ریاست جمهوری در اعلامیه‌ای در این باره می‌گوید: «دولت جمهوری اسلامی افغانستان حمله به ملا اختر منصور در یک عملیات طیاره‌های بدون سرنشین نیروهای ایالات متحده امریکا را تایید می‌کند.» همچنین در این اعلامیه آمده است: «دولت افغانستان تلاش دارد تا جزییات این عملیات را در مورد سرنوشت ملا اختر منصور بررسی نهایی نماید و نتایج آن را هرچه زودتر در اختیار مردم قرار خواهد داد. این عملیات یک‌بار دیگر نشان می‌دهد که تروریستان و آنانی که جنگ و خشونت یگانه پیشه شان است، در هیچ جای مصوون نخواهند بود.»

دولت افغانستان می‌افزاید در صورتی‌که کشته شدن ملا منصور در حمله هوایی نیروهای امریکایی مورد تایید قرار بگیرد، از بین رفتن وی فرصت جدیدی برای تعدادی از اعضای گروه طالبان که به گفته ریاست جمهوری افغانستان خواهان دست کشیدن از جنگ و خون‌ریزی هستند، مساعد می‌سازد.

دفتر ریاست جمهوری تاکید کرده که ملا اخترمحمد منصور به درخواست‌های مردم و دولت افغانستان برای پایان دادن به جنگ و خشونت جواب رد داده بود و با پناه گرفتن در خاک بی‌گانه همچنان به تزویر، کتمان حقایق، کشتار مردم بی‌گناه، ترور، وحشت، قاچاق مواد مخدر و جلوگیری از پیشرفت افغانستان دست می‌زد و به تداوم جنگ لجوجانه تاکید می‌کرد.

اخیرا وزارت دفاع ایالات متحده امریکا اعلام کرد که در یک حمله هوایی در یکی از مناطق دور افتاده پاکستان و در نزدیکی مرز افغانستان، رهبر گروه طالبان مورد هدف قرار داده است. این وزارت در مورد این‌که ملا اخترمحمد منصور در این حمله به قتل رسیده یا نه، چیزی نگفته است. ملا منصور پس از مرگ ملا عمر رهبر پیشین گروه طالبان به سمت رهبری این گروه رسید.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала