دولت افغانستان: کمک‌های آینده جامعه‌ جهانی در سطح کمک‌های گذشته باشد

© Photo / عکس: وزارت مالیهدولت افغانستان: کمک‌های آینده جامعه‌ جهانی در سطح کمک‌های گذشته باشد
دولت افغانستان: کمک‌های آینده جامعه‌ جهانی در سطح کمک‌های گذشته باشد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: اکلیل حکیمی وزیر مالیه افغانستان، می‌گوید که دولت این کشور از شرکت‌کنندگان کنفرانس‌های بین‌المللی بروکسل و وارسا انتظار دارد تا کمک‌های بعدی شان را به افغانستان حداقل در سطح کمک‌های قبلی شان ادامه بدهند.

آقای حکیمی که امروز در مورد آمادگی‌های دولت افغانستان برای شرکت در کنفرانس‌های بروکسل و وارسا به اعضای مجلس سنا معلومات می‌داد، گفت: «خواست‌های ما در کنفرانس‌های متذکره از کمک کنندگان مشخص است این تا اندازه کمک‌های‌ شان مثل سال‌های گذشته و یا معادل آن باشد، از طریق بودجه ملی داده شود بادرنظرداشت اولویت‌های تعیین شده دولت افغانستان به مصرف برسد.»

قرار است کنفرانس‌های بروکسل و وارسا برای ارایه تعهدات جدید مالی جامعه جهانی به افغانستان در جریان سال جاری میلادی در کشورهای بلجیم و پولند برگزار شود.

وزیر مالیه همچنین گفت که دولت افغانستان با نمایندگان برخی از کشورهای تمویل‌کننده چند نشست مقدماتی داشته و در این نشست‌ها روی ادامه‌ی کمک‌های بین‌المللی به افغانستان تاکید شده است. به گفته اکلیل حکیمی، تاکنون بانک انکشاف آسیایی 878 میلیون دالر کمک را تا سال 2020 به افغانستان تعهد کرده و همچنین قرارداد کمک 125 میلیون یورو با اتحادیه اروپا نیز امضا شده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала