مشارکت افغانستان در عملیات قتل ملا منصور

© AP Photo / Massoud Hossainiمشارکت افغانستان در عملیات قتل ملا منصور
مشارکت افغانستان در عملیات قتل ملا منصور - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: دولت افغانستان به صورت تلویحی شرکت در عملیات کشتن ملا اخترمحمد منصور رهبر پیشین گروه طالبان در پاکستان را مورد تایید قرار داده است.

سیدظفر هاشیمی از سخنگویان دفتر ریاست جمهوری افغانستان، امروز سه‌شنبه، در یک کنفرانس خبری در کابل گفت تمامی عملیات‌هایی که توسط نیروهای امریکایی صورت می‌گیرد، با دولت افغانستان از قبل هماهنگ می‌شود. آقای هاشیمی شرکت افغانستان در عملیات کشتن ملا منصور را به صورت مشخص تایید نکرد، اما گفت: «تمام عملیات‌هایی که توسط شرکای بین‌المللی ما در چوکات قوای ایتلاف و نیروهای امریکایی صورت می‌گیرد، در هماهنگی و به‌شکل شراکت صورت می‌گیرد. ولی، در مورد عملیات قتل ملا منصور، من نمی‌خواهیم جزییات ارایه کنم چون رهبری این عملیات بدست نیروهای امریکایی بوده است. ولی آنچه را من گفته می‌توانم این است که هماهنگی کامل بخاطر اجرای عملیات‌های ضد دهشت‌افگنی بین نیروهای افغانستان، ایالات متحده و شرکای بین‌المللی ما وجود دارد.»

سخنگوی رییس جمهور افغانستان همچنین افزود که نهادهای استخباراتی این کشور گزارش‌ها و شواهد موجود در باره سفرهای ملا اخترمحمد منصور با پاسپورت پاکستانی به برخی از کشورهای عربی و ایران را بررسی می‌کنند. او گفت که این بررسی‌ها آغاز شده است.

ملا اخترمحمد منصور که نزدیک به ده ماه پیش پس از افشا شدن خبر مرگ ملا عمر رهبر و موسس گروه طالبان، رهبری این گروه را بدست گرفت، روزشنبه این هفته در منطقه «دالبندین» ایالت بلوچستان پاکستان در نتیجه حمله هواپیمای بدون سرنشین امریکایی به قتل رسید. پس از اجرای عملیات بر موتر حامل ملا منصور، وزارت دفاع امریکا اعلام کرد که مقام‌های دولت افغانستان و پاکستان را نیز در جریان این عملیات گذاشته است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала