سرگی لوروف: بحران اوکراین وابستگی اروپایان را به امریکا آشکار ساخت

© AP Photo / Alexander Zemlianichenkoلاوروف
لاوروف - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرگی لوروف وزیر خارجه روسیه با روزنامه Magyar Nemzet هنگری مصاحبه نموده که در آن به وابستگی اروپایان به امریکا اشاره نموده است.

سرگی لوروف موجودیت تمایل منفی در مناسبات متقابل روسیه با اتحادیه اروپایی یاداوری کرد. به عقیده او، علت بروز بحران در مناسبات متقابل در قدم اول عدم آرزومندی بروکسل در باره راه اندازی دیالوگ با مسکو می باشد.
وزیر خارجه روسیه اعلام داشت:"قبل از همه، میخواهم تذکر دهم که بحران کنونی در مناسبات با اتحادیه اروپایی نتیجه عدم آرزومندی همکاران اروپایی ما در باره راه اندازی دیالوگ بر اساس مشارکت واقعی می باشد".
همه تلاش های روسیه در باره راه اندازی همکاری نسبت وفاداری اتحادیه اروپایی به «سیاست کوتاه بینانه اشغال ساحه جیوپولیتیکی» برهم میخورند. لوروف خاطرنشان ساخت، در عین حال، بروکسل در چنین تلاش ها مستقل نیست — کودتای دولتی و بحران طولانی شده در اوکراین ثبوت این امر می باشد.
وزیر خارجه روسیه اعلام داشت:" چنان به نظر میرسد، ما تا اندازه نقش مستقل اروپایان را در صحنه جهانی بیش از حد ارزیابی میکردیم. تصور میشود که بحران اوکراین سطح بلند وابستگی اتحادیه اروپایی را به نفوذ سیاسی و اقتصادی واشنگتن روشن ساخت".
او افزود، این امر در رابطه تحریمات ضد روسیه با «مینسک — 2» تبارز می یابد. اوکراین همین اکنون از موقع استفاده میکند و این موافقت نامه را سبوتاز میکند. و در نتیجه «روابط روسیه — اروپایی در گرو مشی غیرمسوولانه مقامات اوکراینی قرار گرفته است».
وزیر خارجه روسیه خاطرنشان ساخت:" در اتحادیه اروپایی رفع تحریمات را به اجرای توافقات مینسک توسط روسیه مشروط ساخته اند. چنین رابطه مبتذل است! زیرا کشور ما، طوریکه معلوم است، طرف منازعه در اوکراین نمی باشد. چنین طرح مساله فقط کییف را به سبوتاژکردن غیرمسوولانه تحقق مجموعه اقدامات مینسک تشویق میکند".
لوروف، ضمن تبصره بر وضع موجود، به درک نمودن مرگباربودن رویارویی بر پایه تحریمات ضد روسیه و بازگشت به دیالوگ سازنده توسط رهبران اروپایی اظهار امیداوری نمود. او، در عین حال، یک بار دیگر خاطرنشان ساخت که روسیه قصد ندارد از منافع ملی خود به هیچ شکلی امتناع ورزد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала