وزیر خارجه عربستان سعودی: ما از مولدین با قیمت بلند نفت حمایت نخواهیم کرد

© Sputnik / Kirill Kallinikov /  مراجعه به بانک تصاویر عادل الجوبیر وزیر خارجه عربستان سعودی
عادل الجوبیر وزیر خارجه عربستان سعودی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه عربستان سعودی اتهامات علیه عربستان راجع به اینکه این کشور سعی می ورزد بر رقبای سیاسی خود، با بی ثبات ساختن قیم نفت، اثر بگذارد، رد نمود.

عادل الجوبیر اعلام داشت که چنین صحبت ها واقعیت ندارند. به عقیده او، چنین قضاوت ها به تیوری توطیه مربوط می باشند. دیپلومات اعلام داشت، عربستان سعودی مساله نفت را سیاسی نمی سازد.
وزیر خارجه عربستان سعودی موضعگیری دولت را چنین توضیح نمود:" عربستان سعودی موضوع نفت را فقط از نقطه نظر اقتصادی بررسی میکند. بازار بهای نفت را نظر به عرضه و تقاضا تعیین میکند. هدف عربستان سعودی — حفظ سهمیه خود در بازار است، نه حمایت از مولدین که قیمت های آنها بلند است".
عادل الجوبیر سال های 80 قرن گذشته را مثال آورد. آنگاه، به گفته او، دولت شاهی سعی نمود تعادل بین عرضه و تقاضا بوجود آورد، استخراج نفت از 11 میلیون تا 2 میلیون بیرل سقوط نمود. در عین حال قیمت نفت از 32 دالر تا 8 دالر سقوط نمود و دولت شاهی از آن وضع هیچ نفع به دست نیاورد.
دیپلومات خبر داد:"حالا موضعگیری دولت شاهی اینست، تا سهمیه خود در بازار حفظ کند و به بازار امکان تعیین قیمت نفت به اساس عرضه و تقاضا فراهم سازد. در ماه های اخیر ما بلندرفتن قیمت نفت را در نتیجه افزایش تقاضا به آن مشاهده میکنیم".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала