روسیه قدرت واقعی در شرق میانه است

© AP Photo / Ivan SekretarevМинистр иностранных дел России Сергей Лавров на встрече с министром иностранных дел Сирии Валидом Муаллемом
Министр иностранных дел России Сергей Лавров на встрече с министром иностранных дел Сирии Валидом Муаллемом - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سیاستمداران مسئول هرگز اجازه نمی دهند که جنگ جهانی سوم آغاز شود

وزیر خارجه روسیه نی اعلام کرد که این کشور به دلیل عملیات های موفقیت آمیزی که در سوریه انجام داده است، به مرکز واقعی قدرت در منطقه شرق میانه تبدیل شده است.

  «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه طی سخنانی اظهار داشت: طی ماه های نخست از عملیات  ما در سوریه موفق شدیم در میدا نبرد تغییرات بیاورم..

مهر: لاوروف در ادامه سخنان خود در رابطه با تروریست ها اظهار داشت: فرصتی که پیش از این به عناصر مسلح داده بودیم تا از گروه تروریستی جبهه النصره جدا گردند، این هفته به پایان می رسد و هر گروهی را که از جبهه النصره جدا نشود، هدف قرار می دهیم.

وزیر خارجه روسیه درباره ترکیه نیز گفت: ترکیه پیش از عادی سازی روابط با ما، باید از سرنگون کردن طیاره ما عذرخواهی  کند.

وی در ادامه در رابطه با جایگاه کنونی روسیه در خاورمیانه نیز تصریح کرد: روسیه تبدیل به مرکز واقعی قدرت در خاورمیانه شده است.

لاوروف در خصوص نگارش قانون اساسی جدید سوریه نیز بیان کرد: نگارش قانون اساسی جدید سوریه بدون مشارکت کُردها به معنای شکست عملیات ژینو خواهد بود.

وزیر خارجه روسیه همچنین عنوان کرد: در صورتی که ائتلاف بین المللی با روسیه همکاری کند، دمشق به عملیات آن در اراضی سوریه اعتراض نمی کند.

وی در ادامه درباره عراق نیز اظهار داشت: ما به عراق و کردستان عراق به یک میزان اسلحه صادر می کنیم و این امر با موافقت بغداد صورت می گیرد.

وی در ادامه گفت: غرب سیاستی برنامه ریزی شده را در دستور کار دارد که مانع از تکامل روند سیاسی در منطقه اوراسیا می شود.

لاوروف در پایان گفت: سیاستمداران مسئول هرگز اجازه نمی دهند که جنگ جهانی سوم آغاز شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала