دست داشتن عربستان در سقوط طیاره مصری

© REUTERS / Egyptian Militaryپارچه ها از محل سقوط طیاره کمپنی EgyptAir
پارچه ها از محل سقوط طیاره کمپنی  EgyptAir - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک مقام قضایی مصری اطلاعات موثقی درباره علت سقوط طیاره مصری که از پاریس عازم قاهره بود، فاش کرد.

العالم: به نقل از سایت اینترنتی "نیل نت"، یک مسئول قضایی مصری اطلاعات دقیقی درباره علت سرنگونی طیاره مصری که از پاریس عازم قاهره بود، فاش کرد.

وی گفت: علت اصلی سقوط این طیاره انفجار در داخل آن بود که این فرضیه بعد از اعلام وجود دود در داخل کابین طیاره قبل از خارج شدن از دید رادار و تائید فقدان مشکلات تخنیکی در این طیاره قبل از پرواز در پاریس، تقویت شد.

به گفته این مسئول مصری، برخی لوازم متعلق به سرنشینان و قطعات طیاره سرنگون شده، ثابت می کند که این طیاره بر اثر اقدامی تروریستی با قراردادن مواد منفجره کوچک در داخل آن سقوط کرده است.

وی افزود این مساله مقامات مصری را وادار کرد که از فرانسوی ها بخواهند اطلاعات دقیقی درباره سرنشینان این طیاره ارائه کنند و به این ترتیب مشخص شد که یکی از مسافران این طیاره به گروهی با نام "فرسان العزه" در ارتباط بوده است.

به گفته این مسئول مصری، این مسافر پیوسته با "سلمان بن عبدالعزیز بن سلمان بن محمد" کارشناس خرید سلاح از فرانسه برای عربستان و نیز عامل تامین سلاح برای گروه تروریستی داعش و دیگر گروه های افراطی، در ارتباط بوده است.

نیل نت به نقل از کارشناسان تأکید کرد که احتمالا این طیاره به هدف از بین بردن مدارک قراردادهای عربستان برای ارسال سلاح به داعش سرنگون شده و یا اینکه هشداری از سوی عربستان به مسؤولین مصر است، که کاری برخلاف خواست عربستان انجام ندهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала