اخطار برخی از اعضای مجلس به ارگ نشینان

© Sputnik / Zuhal Sarhadپارلمان
پارلمان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در صورتیکه حکومت تا روز جمعه برای رهایی گروگان‌ها، اقدامات موثری انجام ندهد، اعتراض‌های گسترده‌ای راه اندازی خواهد شد

به گزارش خبرگزاری رشد؛ اعضای مجلس نمایندگان، حادثه گروگانگیری مسافران در شاهراه بغلان-قندوز را درد آور عنوان کرده و از حکومت می‌خواهند که تمامی امکانات را برای رهایی آنان به کار گیرد.
.برخی از اعضای مجلس نمایندگان هشدار می‌دهند در صورتیکه دولت تا روز جمعه ربوده‌شدگان را از اسارت طالبان آزاد نسازد، دور ارگ حلقه تحصن برپا خواهند کرد. اعضای مجلس نمایندگان، حادثه گروگانگیری مسافران در شاهراه بغلان-قندوز را درد آور عنوان کرده و از حکومت می‌خواهند که تمامی امکانات را برای رهایی آنان به کار گیرد.
نمایندگان همچنین می گویند که نیروهای امنیتی در حادثه گروگانگیری روز گذشته در شاهراه بغلان-قندوز، بی‌پروایی کرده اند.عبدالروف انعامی منشی مجلس نمایندگان گفت: "حادثه بسیاری دردناک در سه و نیم کیلومتری دروازه شهر قندوز رخ داده است که استخبارات منطقه در آن دست دارد. ما گله از دشمنان مردم افغانستان نداریم، ولی حکومت که با رای مردم تشکیل شده در این زمینه کوتاهی کرده است".وی افزود: زمانیکه دولت امنیت شاهراه‌های عمومی را تامین کرده نمی تواند، پس بی‌انصافی است که از مردم مالیه جمع‌آوری می کند.آقای انعامی تصریح کرد که حکومت باید استراتیژی جنگ را ترسیم کند و همه مردم را در آماج قراردادن طالبان بسیج نماید.منشی مجلس نمایندگان می گوید در صورتیکه حکومت تا روز جمعه برای رهایی گروگان‌ها، اقدامات موثری انجام ندهد، اعتراض‌های گسترده‌ای راه اندازی خواهد شد.فوزیه کوفی نماینده مردم بدخشان گفت: "در صورتیکه حکومت تا دو روز دیگر برای رهایی گروگان ربوده‌شدگان اقدام نکند، دور ارگ ریاست جمهوری، ‌دست به تحصن خواهیم زد".

اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
اشرف‌غنی در واکنش به حادثه کندز:انجام این عمل قطاع الطریقی است

سید نادرشاه بحر عضو دیگر این مجلس نیز گفت: وقتی که مردم افغانستان با گروهی که هر روز آنان را به گروگان می گیرند و می کشند روبرو است، پس ادامه مذاکرات صلح با این گروه هیچ اثری ندارد و حکومت باید در این مورد تجدید نظر کند.قدرت الله ذکی نماینده مردم تخار نیز تاکید کرد: حادثه اخیر قندوز غم انگیز است و مسافران بی گناه از موترها پایین شده اند؛ قندوز دوسال است که تحت محاصره قرار دارد؛ اما شورای امنیت هیچ اقدامی در این زمینه نکرده است.سرانجام عبدالرئوف ابراهیمی رئیس مجلس نمایندگان خطاب به حکومت گفت: "حیات آنها مهم است و نیروهای امنیتی باید با تمام امکانات در راستای رهایی مسافران ربوده شده تلاش کنند".وی تصریح کرد: "حادثه گروگانگیری مسافران در مسیر بغلان- قندوز، جنگ هلمند و تشدید نا امنی‌ها در سایر نقاط کشور دردآور است و در این راستا حکومت مسئولیت دارد که از هر طریق ممکن کنترول جنگ را در دست گیرد".
رئیس مجلس نمایندگان عدم تجهیز نیروهای امنیتی و دفاع کشور را نیز یکی از چالش های تشدید خشونت در کشور عنوان کرد و خاطر نشان ساخت که حکومت باید در زمینه عملی شدن پیمان امنیتی با امریکا و ناتو پافشاری کند.
این در حالی است که روز گذشته شورشیان طالب حدود ۱۹۵ تن از غیرنظامیان را در شاهراه بغلان- قندوز از چندین موتر مسافربری پایین کرده و به گروگان گرفتند.به گفته مقامات، اکثر این مسافران دوباره رها گردیده اند اما طالبان ۱۰ مسافر را تیرباران کردند و ۸ تن دیگر را تاکنون به گروگان گرفته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала