فعالان مدنی: مردم اراده کرده اند میهن را از نا پاکان؛ پاک کنند

© Sputnik / Zuhal Sarhadفرخنده نادری
فرخنده نادری - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بیشتر از شصت درصد از بودجه ملی صرف هزینه های امنیتی میگردد

فعالان و نهادهای جامعه مدنی در پیوند به تراژیدی کشتار شهروندان در مسیر شاهراه کندز توسط گروه طالبان می گوید این بار اگر دولت-حکومت هم نتواند پاسخ دهد، مردم اراده کرده اند که پوز دشمن بر خاک بمالند و میهن ازین لوث نا پاکان؛ پاک کنند.
آنها میا فزایند "مردم شریف این کشور می دانند که این خنجر ها از بی کفایتی و بی مسئولیتی زمامداران بر سینه هاشان فرود می رود. ورنه دشمن را یارای رویارویی با این ملت همیشه در سنگر نیست. طراری، راهگیری و قطاع الطریفی نشانی از درماندگی و زبونی دشمنِ را می رساند که توانایی مبارزۀ رویاروی با جوانان دلیر و سنگرداران راه آزادی را ندارد". دریغ که با این همه شناخت از چنین دشمن سوگند خورده و بی رحم، حكومت برنامه های ناکام دفاع شهروندان را با تلاش های مذبوحانه برای به اصطلاح صلح برای فریب اذهان عامه براه می اندازد. ما هزینه های سنگینی درین راهی که به ترکستان می رود؛ پرداخته ایم و هنوز هم می پردازیم.

اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
اشرف‌غنی در واکنش به حادثه کندز:انجام این عمل قطاع الطریقی است

با آنکه بیشتر از شصت درصد از بودجه ملی صرف هزینه های امنیتی میگردد، هنوز هم نا امنی از بزرگترین چالشها برای مردم افغانستان است. سیاست های مذبوحانه و نا به کار حکومت، هر روز مردمان بی دفاع ملکی ما را قربانی می گیرند. حادثۀ قندوز، هرات و غزنی از تازه ترين نمونه های این ادعا فقط در دو روز گذشته ست. دولت باید بداند که اساسی ترین مکلفیتش تامین امنیت جان و مال شهروندان است.
با تاکید برین خانم نادری از شورای علما, شورای عالی صلح, امنیت ملی و حکومت وحدت ملی خواسته تا درین راستا مسئولیت گرفته و هرچه عاجل تراقدام کنند:
حکومت وحدت ملی باید هرچه زودتر گزارش کامل و قناعت بخش از حادثه قندوز را با مردم و جامعه مدنی شریک بسازد و به مردم اطمینان دهد که پس ازین در پیگیری قضیه های کشتار مردم جدی عمل می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала