خواست هند از پاکستان

© AFP 2023 / Prakash SINGHIndian Home Minister Rajnath Singh arrives for the start of the winter session of Parliament in New Delhi on November 24, 2014
Indian Home Minister Rajnath Singh arrives for the start of the winter session of Parliament in New Delhi on November 24, 2014 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید

راجنات سینگ وزیر امور داخله هند اظهار کرد که پاکستان برای بهبود روابط با هند باید در مبارزه با تروریسم جدی تر باشد.

وی خاطرنشان کرد همکاری نکردن پاکستان در تحقیقات مربوط به پایگاه هوایی پتانکت، نشانه حمایت اسلام آباد از تروریسم است.

وزیر داخله هند با بیان اینکه هند در اقدامی دوستانه اجازه بازدید تیم تحقیقاتی پاکستان از پایگاه پتانکت را صادر کرد گفت:اسلام آباد تاکنون مجوز سفر تیم تحقیقاتی هند به این کشور را صادر نکرده است.

در حمله چند ماه پیش به پایگاه هوایی پتانکت در ایالت پنجاب هند، شش غیر نظامی و هفت نیروی امنیتی هند کشته شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان، هند بلافاصله بعد از این حمله ،انگشت اتهام را به سوی دستگاههای اطلاعاتی پاکستان نشانه رفت.
این حمله ها باعث شد تا مذاکرات دوجانبه هند و پاکستان متوقف شود. 

پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
وزیر دفاع پیشین پاکستان: اتحاد هند، ایران و افغانستان تهدید برای پاکستان

وزیر کشور پاکستان در ادامه با انتقاد از طرح مساله کشمیر از سوی پاکستان در مجامع بین المللی خاطرنشان کرد مساله کشمیر باید در گفت وگو دو جانبه مورد بررسی قرار گیرد.

هند تاکید دارد که مساله کشمیر باید بصورت دو جانبه و بدون دخالت طرف سوم حل شود.
دولت پاکستان تاکنون بارها مساله کشمیر را در سازمان ملل مطرح کرده و از این سازمان خواسته است تا برای حل این موضوع دخالت کند.

"مانوهر پاریکار" وزیر دفاع هند نیز در سخنانی گفت:پاکستان در حال از دست دادن فرصت برای بهبود روابط با هند است.

وی، مقابله پاکستان با تروریسم را یکی از اقدامات اعتماد ساز دانست و خاطرنشان کرد پنجره ای که نخست وزیر هند برای بهبود روابط بین دو کشور گشود به آرامی در حال بسته شدن است.

وزیر دفاع هند با بیان اینکه پاکستان تروریسم را به خوب و بد تقسیم کرده خاطرنشان کرد برخی از تروریست های مورد حمایت پاکستان ،آزادانه دراین کشور و افغانستان فعالیت می کنند.

وی افزود:رهبران پاکستان باید این رویه را تغییر دهند و منافع هر دو کشور را در نظر بگیرند.
هند در مرز های شمال شرق و شمال غرب خود از جمله ارناچال پرادش و جامو و کشمیر با پاکستان و چین اختلاف دارد.

بخشی از کشمیر در خاک هند و بخشی دیگر در خاک پاکستان قرار دارد. هر دو کشور ادعای مالکیت بر همه کشمیر را دارند و همین موضوع یکی از علل اصلی مناقشه دیرینه میان دهلی نو و اسلام اباد از زمان استقلال پاکستان از هند در سال 1947 میلادی است.

از سه جنگی که میان هند و پاکستان 2 رقیب هسته ای منطقه رخ داده، دو بار بر سرمالکیت بر منطقه عمده مسلمان نشین کشمیر در مرز دو کشور بوده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала