کودکان پناهنده سوری در ترکیه برای جنگجویان داعش لباس میدوزند

© REUTERS / Umit BektasAn elderly refugee man stands with children as they wait for the arrival of German Chancellor Angela Merkel, Turkish Prime Minister Ahmet Davutoglu, EU Council President Donald Tusk and European Commission Vice-President Frans Timmermans (all not pictured) at Nizip refugee camp near Gaziantep, Turkey, April 23, 2016.s
An elderly refugee man stands with children as they wait for the arrival of German Chancellor Angela Merkel, Turkish Prime Minister Ahmet Davutoglu, EU Council President Donald Tusk and European Commission Vice-President Frans Timmermans (all not pictured) at Nizip refugee camp near Gaziantep, Turkey, April 23, 2016.s - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه انگلیسی دیلی میل می نویسد، کودکان پناهنده سوری در کارهای لباس دوزی برای جنگجویان "دولت اسلامی" مشغول می باشند.

بر اساس گزارش روزنامه، کودکان روزانه در برابر 40 لیره ترکیه که حدود (14 دالر) می شود کار می کنند. آنها یونیفورم های را میدوزند که بعدا به جنجگویان فرستاده می شود.

یکی از قهرمانان این راپورتاژ — یک تجار سوری به نام ابو دود می باشد که از به اصطلح پایتخت داعش رقه فرار کرده و در شهر مرزی ترکیه انطاکیه کارخانه پوشاک فروشی را باز کرده است.

او می افزاید که داعش تنها مشتری یونیفورم های ساخت او نمی باشد بلکه دیگرگروهای مانند "احرارالشام" و " جبهه النصره" نیز از او این یونیفورم ها را میخرند، در ادامه او میگوید، فایده که در فروش لباس های نظامی است در لباس های ملکی نمی باشد.

پارچه های که برای دوخت این یونیفورم ها استفاده می شود از استانبول می باشد، در ترکیه کارخانه نساجی می باشد که مانند روسیه و امریکا پارچه های رنگارنگ در طراحی های مختلف بافته می شود.

این تجار می گوید خریدار محصولات اش را درست نمیداند که از رقه پایتخت داعش است یا نه اما به هر حال به نظر میرسد که به دست جنگجویان میرسد.

در این کارخانه کودکان زیر سن حدود 9/13 ساله 12 ساعت در شبانه روز کار می کنند. مالک این کارخانه اعتراف می کند که پدر و مادر این کودکان میخواهند که کودکان شان به جای تحصیل کار کنند تا پول بیشتری بدست بیاورند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала