دانش: به نامزدان رای تایید بدهید

© Sputnik / Zuhal Sarhadپارلمان
پارلمان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید

حکومت وحدت ملی سرانجام نامزدان وزارت دفاع ملی و ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان را به خاطر گرفتن رای اعتماد به مجلس نماینده‌گان معرفی کرد.
سرور دانش، معاون دوم رییس جمهور روز چهارشنبه عبدالله خان حبیبی و محمد معصوم ستانکزی را به حیث نامزدان وزارت دفاع و ریاست عمومی امنیت ملی به اساس حکم محمد اشرف غنی به مجلس نماینده‌گان معرفی کرد.
معاون دوم رییس جمهور گفت ما در شرایط سخت و دشواری سیاسی و امنیت به سر می‌بریم و حکومت و جامعۀ بین‌المللی منتظر هستند تا پیام مجلس نماینده‌گانرا دریافت کنیم.
آقای دانش گفت معصوم ستانکزی مدیر لایق، با تدبیر و مورد اعتماد سکتور امنیتی و هم‌کاران بین‌المللی است و در طول سالیان متداوم در پست‌های مختلف و با روحیۀ ملی و مردمی در خدمت مردم بوده و اکنون کمر همت بسته تا در شرایط حساس جنگ کنونی که جنگ استخبارات است در پست ادارۀ عمومی امنیت ملی خدمت کند.
او هم‌چنان گفت که عبدالله خان حبیبی نیز در پست‌های کلیدی مختلف در ارتش ملی با موفقیت کار کرده‌است. 

عبدالله عبدالله - اسپوتنیک افغانستان
سرپرستان جدید وزارت دفاع و امنیت ملی افغانستان به کارشان آغاز کردند

دانش گفت که با توجه به ضرورت‌های موجود در عرصۀ امنیتی و نظامی کشور و برای این‌که شورای ملی هم‌کاری و تصمیمش در مبارزه با دشمنان را نشان دهد، از وکلای مردم جدا تقاضا می‌کنم که هرچه زود به به این شخصیت‌ها رای تایید دهند تا مسؤولیت و رسالت‌شان را ادا نمایند.
باید یادآور گردید که معصوم ستانکزی پیش از این به عنوان نامزدوزیر وزارت دفاع ملی از سوی رییس جمهور به مجلس نماینده‌گان معرفی شده بود اما رای تایید مجلس را به دست نیاورد و پس از آن‌که حدود یک سال سرپرست وزارت دفاع ملی بود، اکنون دوباره به حیث نامزد پست ریاست عمومی امنیت ملی به پارلمان معرفی شد.
عبدالله حبیبی در ولایت کنر به دنیا آمده، مدرک لیسانسش را از دانش‌گاه نظامی کابل به دست آورده و هم‌چنان تا درجۀ ماستری تحصیل کرده‌است.
او در پست‌های کلیدی مختلف نظامی ارتش و هم‌چنان به عنوان استاد نظامی و اخیرا به حیث فرمان‌دۀ قول اردوی ۲۰۲ سیلاب مسؤولیت اجرا می‌کرد.
در همین حال معصوم ستانکزی در ولایت لوگر به دنیا آمده، مدرک لیسانسش را از رشتۀ مخابرات دانش‌گاه نظامی کابل و ماستری‌اش را از دانش‌گاه کامبریج لندن به دست آورده‌است.
او پیش از این به حیث رییس عمومی موسسۀ بازسازی، وزیر مخابرات در دولت انتقالی، رییس دبیرخانۀ شورای عالی صلح و سرپرست وزارت دفاع ملی مسؤولیت اجرا کرده‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала