افغانستان از سویدن خواستار کمک برای مدیریت منابع آبی شد

© Photo / وزارت خارجهافغانستان از سویدن خواستار کمک برای مدیریت منابع آبی شد
افغانستان از سویدن خواستار کمک برای مدیریت منابع آبی شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک،‌ کابل: مقام‌های وزارت امور خارجه افغانستان از سفارت سویدن در کابل خواسته‌اند تا این کشور را در بخش تنظیم و مدیریت منابع آبی کمک کند.

نصیراحمد اندیشه معاون اداری و مالی وزارت خارجه افغانستان،‌ در دیدار با اندرز سوبرگ سفیر سویدن در کابل، گفته است که سویدن یکی از مراکز علمی و تحقیقی معتبر جهان را در رشته حقوق آب و مدیریت منابع آبی دارد و از همین رو، دولت افغانستان انتظار دارد تا سویدن در این زمینه با افغانستان همکاری کند. آقای اندیشه از سفیر سویدن خواسته در بخش تنظیم و مدیریت منابع آبی شماری از کارمندان بخش دیپلوماتیک وزارت خارجه و و زارت انرژی و آب را آموزش بدهد.

اما سفیر سویدن در کابل می‌گوید که کشورش مساله آموزش کارمندان وزارت‌های خارجه و انرژی و آب در رشته‌ دیپلوماسی آب را مورد بررسی قرار می‌دهد.

افغانستان دارای منابع آبی زیاد است، اما با بیشتر کشورهای همسایه‌ در این مورد مشکل دارد. با افتتاح بند سلما در ولایت هرات،‌ رسانه‌های ایران از افتتاح این بند شدیدا ابراز نگرانی کرده‌ و هشدار داده که ممکن بخشی از مناطق ایران با کمبود آب مواجه شود. بیشتر آب‌های افغانستان به کشورهای همسایه سرازیر می‌شود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала