خلیل ‌زاد: بازی پاکستان دولایی، خاینانه و تهدیدبرانگیز است

© REUTERS / Faisal Mahmoodرهبران افغانستان و پاکستان
رهبران افغانستان و پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید

سفیر پیشین ایالات متحدۀ امریکا در افغانستان می‌گوید با کشته‌شدن ملا اختر محمد منصور رهبر پیشین طالبان فرصت شکستن ایتلاف پاکستان و طالبان فرا رسیده‌است.
زلمی خلیل ‌زاد طی مقاله‌یی که در وال استریت ژورنال به نشر رسیده گفته‌است که با هدف‌قرارگرفتن رهبر کشته‌شدۀ طالبان فرصت مناسب به خاطر اقدام پاکستان در خصوص توقف پشتی‌بانی از هراس‌افگنان شبکۀ حقانی و طالبان فرا رسیده‌است.
او که این مقاله را زیر عنوان «درهم‌شکستن ایتلاف پاکستان و طالبان» نوشته در آن گفته‌است که که امریکا و افغانستان باید قدم‌های افزایش فشار بر پاکستان را به خاطر تاثیر قطعی بر راه‌برد پاکستان بیش‌تر کنند تا فرصت از دست نرود.
این دپلمات ارشد امریکایی افغانی‌الاصل بازی پاکستان را دولایی، خاینانه و تهدیدبرانگیز خوانده و نوشته‌است که باید جلو آن گرفته شود.

پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
وزیر دفاع پیشین پاکستان: اتحاد هند، ایران و افغانستان تهدید برای پاکستان

خلیل‌زاد زنده‌گی آزادانۀ رهبران عالی‌رتبۀ گروه طالبان در شهرهای کراچی، پشاور و کویته را پی‌آمد عدم اقدام جدی در برابر پاکستان عنوان کرده و افزوده‌است که فشار نظامی امریکا و افزایش حمله‌های سازمان‌یافتۀ هواپیماهای بدون سرنشین در پاکستان توام با فشارهای سیاسی و حمایت مالی می‌تواند حامل چنین پیامی به پاکستان باشد.
بهگزارش خامه پرس پیش از این شماری از مقام‌های پاکستانی بارها از عمل‌کرد دوگانۀ پاکستان در برابر هراس‌افگنان انتقاد کرده‌اند.
سنای امریکا و مقام‌های نظامی آن کشور به گونۀ علنی از حضور هراس‌افگنان در پاکستان سخن گفته‌اند و حتا اخیرا از مشروط شدن کمک‌های امریکا به پاکستان در صورت اقدام صادقانۀ آن کشور با گروه‌های هراس‌افگن سخن گفته شد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала