تصمیم دشوار و دردناک بان کی مون

© Sputnik / Iliya Pitalevبان کی مون: باید فوری به راه حل صلح آمیزی برای حل بحران سوریه دست یابیم
بان کی مون: باید فوری به راه حل صلح آمیزی برای حل بحران سوریه دست یابیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بار دیگر ائتلاف به‌سرکردگی عربستان علیه یمن را در لیست سیاه کشتار و آواره کردن کودکان قرار دهد

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد گفت که تصمیم خارج‌کردن نام ائتلاف سعودی از لیست سیاه تصمیمی دشوار و دردناک است.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از العهد، بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد گفت که خارج کردن ائتلاف متجاوز سعودی از لیست سیاه سازمان ملل به‌دلیل تهدید برخی از کشورها برای قطع کمکهایشان به برخی برنامه‌های این نهاد صورت گرفته است.
وی افزود این غیر قابل قبول است که برخی از کشورهای عضو سازمان ملل متحد فشارهای نامناسبی برای خارج شدن ائتلاف از لیست سیاه وارد آورند.
بان کی مون گفت که تصمیم برای خارج کردن ائتلاف سعودی تصمیم سخت و دردناک است.
به‌دنبال واکنش‌های شدید عربستان و شورای همکاری خلیج فارس، سازمان ملل متحد نام ائتلاف سعودی را به‌صورت موقت از فهرست ناقضان حقوق کودک خارج کرد.
سخنگوی بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل، عصر دوشنبه گذشته اعلام کرد: «دبیرکل سازمان ملل با پیشنهاد عربستان سعودی برای بررسی مشترک اسناد و مدارک مورد استناد در گزارش درخصوص کشتار کودکان یمن موافقت کرده است. تا نتیجه این تحقیقات اعلام شود، اسم ائتلاف از پیوست گزارش حذف می‌شود».

بان کی مون دوباره بر لزوم مبارزه مشترک با تروریسم و تندروی تاکید کرد - اسپوتنیک افغانستان
بان کی مون: قربانیان اصلی تروریزم، مسلمانان هستند

این در حالی است که امروز پنجشنبه 20 سازمان حقوقی از بان کی مون دبیرکل سازمان ملل خواستند که بار دیگر ائتلاف به‌سرکردگی عربستان علیه یمن را در لیست سیاه کشتار و آواره کردن کودکان قرار دهد، زیرا مستندات علیه این ائتلاف انکار ناپذیر است.
این سازمانهای حقوقی در بیانیه‌ای از عملکرد بان کی مون دبیرکل سازمان ملل که سال پایانی دومین دوره فعالیت خود را در این سمت سپری می‌کند انتقاد و اعلام کردند که وی تسلیم عربستان شده است.
این سازمانهای حقوقی همچنین با اشاره به مسئولیت آشکار ائتلاف به‌سرکردگی عربستان در نقض آشکار حقوق کودکان، اعلام کردند که اگر این ائتلاف خواهان این است که نامش از فهرست سیاه حذف شود باید از کشتار و آواره کردن کودکان، بمباران مدارس و بیمارستانها در یمن دست بردارد.
عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند.
بر اثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان کشته یا زخمی و ده‌ها هزار نفر نیز آواره شده‌اند و 80 درصد تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала