داکتر عبدالله: پاکستان در روند صلح به وعده خود عمل نکرد

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر عبدالله عبدالله
عبدالله عبدالله - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: داکتر عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی افغانستان، می‌گوید که دولت این کشور با تلاش زیاد کرد تا با همکاری پاکستان روند گفتگوهای صلح را تسریع ببخشد اما پاکستان در این زمینه به وعده‌های خود عمل نکرده است.

آقای عبدالله که ریچارد اولسن نماینده ویژه رییس جمهور ایالات متحده امریکا در امور افغانستان و پاکستان در دفتر کارش دیدار و گفتگو داشت، گفت: «حکومت افغانستان با تمام توان تلاش کرد تا با همکاری صادقانه با پاکستان روند صلح در کشور را تسریع بخشد٬‌ ولی متاسفانه حکومت پاکستان به وعده‌های خویش عمل نکرد و رهبر طالبان نیز در خاک پاکستان به قتل رسید. توقع حکومت و مردم افغانستان این است تا حکومت پاکستان عملا علیه طالبان و شبکه حقانی دست به عمل شود و در راه رسیدن به صلح در منطقه و جهان ما را یاری رساند.»

در همین‌حال، ریچارد اولسن به همکاری صادقانه میان افغانستان و پاکستان در مبارزه علیه گروه‌های تروریستی تاکید کرده می‌گوید که این همکاری صادقانه در این زمینه منجر به تامین صلح و ثبات در دو کشور خواهد شد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که دولت پاکستان با آغاز تلاش‌های گروه‌ هماهنگی چهار جانبه صلح شامل افغانستان، پاکستان، چین و ایالات متحده امریکا تعهد کرده بود که در صورت خودداری گروه طالبان از پیوستن به روند گفتگوهای صلح، علیه این گروه اقدام نظامی خواهد کرد. اما مقام‌های دولت افغانستان می‌گویند که پاکستان تاکنون به این تعهد خود عمل نکرده و همچنان به حمایت از گروه‌های تروریستی به ویژه طالبان در افغانستان ادامه داده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала