وزارت دفاع: شورشیان در صفحات شمال تاب مقاومت را ندارند

© REUTERS / Abdul Mailkوزارت دفاع: شورشیان در صفحات شمال تاب مقاومت را ندارند
وزارت دفاع: شورشیان در صفحات شمال تاب مقاومت را ندارند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: وزارت دفاع افغانستان، در بیانیه‌ای اعلام کرده که شورشیان مسلح مخالف دولت در صفحات شمال کشور تاب و توان مقاومت در برابر نیروهای امنیتی را ندارند.

این وزارت در بیانیه خود افزوده که دولت در صفحات شمال نیروی کافی برای سرکوب کردن مخالفان مسلح دارد و از چندی به این سو، عملیات‌های تعرضی وسیعی را در ولسوالی‌های دشت ارچی و خان آباد ولایت کندز، چهاربولک ولایت بلخ، مردیان، آقچه و فیض آباد ولایت جوزجان، دندشهاب‌الدین ولایت بغلان، قیصار ولایت فاریاب و مسیرشاهراه نمبر یک دندغوری الی بخشی‌خیل ولایت سمنگان آغاز کرده است.

وزارت دفاع به حضور قول اردوی 209 شاهین و فرقه 20 پامیر در ولایت کندز نیز اشاره کرده می‌گوید که این نیروها توانسته‌اند ولوسالی‌های چهاردره و مناطق اطراف شهر کندز را از وجود مخالفان مسلح دولت پاک‌سازی و وضعیت امنیتی نسبی را حاکم سازند. وزارت دفاع می‌گوید: «در این اواخر نیروهای اردوی ملی مستقر در شمال کشور ضربات سنگین را بر دشمن وارد نموده است و فعلا در حالت تعرضی علیه مخالفین مسلح قرار دارند. مخالفین مسلح نمی‌توانند در جنگ رویاروی با نیروهای ملی دفاعی و امنیتی افغانستان مقاومت کنند.» این وزارت همچنین تاکید کرده است: «در عملیات‌های راه‌اندازی شده در صفحات شمال بر علاوه‌ پاک‌سازی مناطق از وجود ترورستان، یک‌تعداد از هموطنان عزیز ما که در شاهراه شمال اختطاف شده بودند رها گردیده‌اند. در این عملیات‌ها ده‌ها تن از مخالفین مسلح کشته شده و عده‌یی نیز دستگیر شده‌اند.»

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала