تیراندازی و گروگانگیری در «اورلاندو» 50 کشته و 52 زخمی برجای گذاشت

© AFP 2023 / Mandel Ngan تیراندازی و گروگانگیری در «اورلاندو» 50 کشته و 52 زخمی برجای گذاشت
تیراندازی و گروگانگیری در «اورلاندو» 50 کشته و 52 زخمی برجای گذاشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک فرد مسلح با حمله به یک باشگاه شبانه در «فلوریدا» امریکا، دستکم 50 نفر را به ضرب مرمی کشت و 52 نفر دیگر را زخمی کرد.

یک فرد مسلح در سحرگاه روز یکشنبه (امروز) به وقت محلی با اسلحه خود به سمت یک باشگاه شبانه در «اورلاندو» ایالت «فلوریدا» تیراندازی کرد و دستکم 50 نفر را کشت و 52 نفر دیگر را زخمی کرد.

شبکه سی بی سی کانادا گزارش کرد،«جان مینا» رئیس پولیس اورلاندو به خبرنگاران گفت: «فرد مظنون ظاهراً یک اسلحه تهاجمی و یک تفنگ دستی و نوعی ابزار در اختیار داشته است».

مینا تصریح کرد که این تیراندازی حدود ساعت 02:00 به وقت محلی در ورودی باشگاه شبانه «پالس» به وقوع پیوست و یک افسر پولیس با فرد مظنون وارد درگیری مسلحانه شد.

در عین حال اف بی آی، پولیس فدرال آمریکا این حادثه را یک حادثه تروریستی اعلام کرده و گفته بررسی این حادثه ادامه دارد. یک سخنگوی اف بی آی میگوید که مقامات درحال بررسی دقیق این موضوع هستند که آیا این موضوع یک موضوع داخلی است یا یک حمله تروریستی بین المللی. 

اف بی آی احتمال داده است که عامل حمله با داعش نسبت داشته است.

براساس آخرین اخبار از رسانه‌های آمریکایی، عامل حمله شناسایی هویت شده است. مهاجم اورلاندو «عمر متین» شهروند فلوریدا و از اعضای داعش بوده است. عمر متین ساکن بندر سنت لوسی در ایالت فلوریدا و پدر و مادرش افغانستانی تبار هستند.

شاهدان ماجرا می‌گویند که دهها مرمی به سمت افرادی که داخل باشگاه شبانه بودند، فیر شد.

طبق این گزارش، فرد مسلح چندین نفر را به گروگان گرفت و حدود ساعت 05:00 صبح به وقت محلی مأموران پولیس تصمیم گرفتند عملیات نجات را آغاز کنند و موفق شدند به 30 نفر برای فرار کمک کنند.

مأموران پولیس یکبار دیگر با فرد مسلح وارد درگیری مسلحانه شدند و فرد مظنون در نهایت با ضربه مرمی مأموران پولیس کشته شد.

پولیس از طریق توییتر اعلام کرد که صدایی که در نزدیکی محل تیراندازی به گوش رسیده است، یک «انفجار کنترل شده» بوده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که 9 افسر پولیس با فرد مسلح وارد درگیری مسلحانه شدند. این حادثه بعد از تیراندازی روز جمعه به وقوع پیوست که در آن یک جوان 22 ساله به نام «کریستینا گریمی» توسط یک مرد 27 ساله در اورلاندو به ضرب مرمی کشته شد و فرد مسلح سپس خود را نیز با مرمی کشت.

آزاد بودن حمل سلاح در آمریکا روزانه به بروز خشونت‌های مرتبط با تیراندازی منجر می‌شود که در این حوادث تعدادی نیز جان خود را از دست می‌دهند اما لابی سلاح در آمریکا به اندازه‌ای قدرتمند است که حتی کنگره آمریکا حاضر نشد قوانینی را برای محدود کردن حمل سلاح در آمریکا به تصویب درآورد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала