کودکان یمنی پول نه، زندگی می خواهند

© REUTERS / Mohamed al-Sayaghiزنان اسیر داعش
زنان اسیر داعش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کودکان یمنی پول توجیبی خود را برای متوقف کردن کشتار کودکان در کشورشان به سازمان ملل دادند

شماری از کودکان یمنی در اعتراض به اقدام سازمان ملل در خارج کردن نام ائتلاف عربستان از فهرست سیاه ناقضان حقوق کودکان در "جنگ‌ها و درگیری‌ها" به این سازمان مبالغی برای متوقف کردن حملات ائتلاف به یمن کمک کردند

العالم: به نقل از خبرگزاری رسمی یمن، کودکان یمنی در مقابل دفتر سازمان ملل در صنعا تجمع کرده و موضع این سازمان درقبال نسل کشی روزانه کودکان یمنی توسط ائتلاف تحت رهبری سعودی را محکوم کردند.

در جریان این تجمع اعتراض آمیز، هر یک از کودکان یمنی پول توجیبی خود را برای متوقف کردن کشتار کودکان در کشورشان به سازمان ملل دادند.
 سازمان ملل متحد نام ائتلاف عربستان را چندی پیش در فهرست سیاه ناقضان حقوق کودکان در "جنگ ها و درگیری ها" قرار داد و اعلام کرد که 60 % کودکان یمنی در حملات این ائتلاف کشته شده‌اند، اما مدت کوتاهی پس از آن عربستان به سازمان ملل فشار آورد که اگر نام این ائتلاف را از فهرست خارج نکند، کمک های مالی به سازمان ملل را متوقف خواهد کرد و همین فشارها باعث شد تا سرمنشی سازمان ملل نام ائتلاف سعودی را از فهرست خارج و سپس در کنفرانس مطبوعاتی به این فشارها اذعان کند.
کودکان یمنی در تجمع خود با عنوان "کودکان یمنی به سازمان ملل کمک مالی می‌کنند"، خواهان آزادی عمل سازمان ملل و جلوگیری از اقدامات لابی سعودی‌ها شدند و با حمل پلاکارد، تجاوزگری به یمن و کودکان این کشور را محکوم کردند.
آنها از جامعه بین المللی و ملت‌های آزاده جهان خواستند سازمان ملل را در فهرست ننگین خود به خاطر مشارکتش در قتل کودکان یمن قرار دهند.
این کودکان تاکید کردند که ملت یمن تن به محاصره آمریکا و عربستان نخواهد داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала