عمر متین دو بار به حج رفته بود

© Myspace/Omar MateenOrlando Gunman Omar Mateen
Orlando Gunman Omar Mateen - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وی پیش از این مخالفت و نفرت خود را از همجنس‌گرایان ابراز داشته و صراحتا با پدرش در این مورد گفت‌وگو کرده بود

سخنگوی وزارت داخله عربستان اعلام کرد که عامل تیراندازی به کلوبی همجنس گرایان در اورلاندو در سال‌های 2011 و 2012 دو بار برای ادای مناسک حج عمره به عربستان سفر کرده بود.
منصور الترکی، سخنگوی وزارت داخله عربستان در گفت‌وگو با شبکه خبری سی ان ان اظهار داشت: عمر صدیقی متین، مجری عملیات تیراندازی به کلوب همجنس گرایان در شهر اولاندو و ایالت کالیفرنیا که منجر به کشته شدن 50 تن و زخمی شدن 53 تن دیگر شد، دوبار در سالهای 2011 و 2012 به عربستان سفر کرده بود.

الترکی با اشاره به اینکه متین در مارچ2011 به مدت 10 روز و در مارچ 2012 نیز مدت هشت روز را در عربستان سپری کرده تاکید کرد، هر دو سفر برای ادای مناسک حج عمره بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا: همچنین یک مسئول امریکایی نزدیک به جریان تحقیقات اظهار داشت: متین همچنین فاصله‌ سال‌های 2011 تا 2012 به امارات نیز سفر کرده است اما هیچ مدرکی دال بر ارتباطش با افراد مشکوک در طول این سفر وجود ندارد و باید افزود که این دوره زمانی پیش از تاریخ تاسیس داعش و پیش از تحقیقات اف بی آی از متین بوده است.

تیراندازی در کلوب شبانه شهر اورلاندو که متعلق به همجنس گرایان بود، بدترین حادثه تیراندازی در طول تاریخ آمریکا و بدترین حمله در این کشور پس از حادثه 11 سپتمبر در سال 2001 بود.

متین شهروند آمریکایی که اصالتی افغانستانی دارد با 29 سال سن مجری این عملیات بود. وی که به واسطه شغلش یعنی مامور امنیتی ویژه مجوز حمل اسلحه داشت، زمانی که کلوب در محاصره پلیس قرار گرفت در تماس با پولیس وابستگی خود به داعش را اعلام کرد. وی پیش از این از سوی پولیس فدرال به دلیل اینکه مظنون به ارتباط با جریان‌های افراطی بود مورد بازجویی قرار گرفته بود. متین که مظنون به همکاری با داعش بود در لیست افراد تحت نظر پلیس آمریکا نیز قرار داشته است.

در جریان تحقیقات پلیس از خانواده متین آنها اظهار داشتند که وی پیش از این مخالفت و نفرت خود را از همجنس‌گرایان ابراز داشته و صراحتا با پدرش در این مورد گفت‌وگو کرده بود.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала