نامه زاخیلوال به راحیل شریف

© Sputnik / Zuhal Sarhadزاخیلوال
زاخیلوال - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید

حضرت عمر زاخیل‌وال، سفیر افغانستان در پاکستان پس از درگیری میان نیروهای مرزی افغانستان و پاکستان با مشاور امور خارجی نخست ‌وزیر پاکستان صحبت کرده و به رییس ستاد ارتش آن کشور نامه فرستاده‌است.
سفیر افغانستان در اسلام‌آباد می‌گوید که در پیوند به درگیری میان نظامیان افغان و پاکستانی در بندر تورخم با سرتاج عزیز، مشاور امور خارجی نواز شریف تلفنی صحبت کرده و برای راحیل شریف هم نامه فرستاده‌است.
آقای زاخیل‌وال در صحبت با سرتاج عزیز و نامه به راحیل شریف تاکید کرده که موضوع میان دو کشور در بندر تورخم با استعمال زور و یک‌طرفه حل نمی‌شود و باید از طریق گفت‌گو با توافق منطقی به آن پرداخته شود.
او در صفحۀ فسبوکش نوشته‌است که هردو طرف اظهار امیدواری کردند تا در دو روز آینده با هم ببینند و در مورد تورخم و دیگر موضوعات میان دو کشور صحبت کنند.

ریاست عمومی امنیت ملی - اسپوتنیک افغانستان
غورزنگ: پاکستان باید بر اساس توافق چهارجانبه اقدام کند

به گزارش خامه پرس این در حالی‌ست که شب گذشته پس از ایجاد تاسیسات توسط نظامیان پاکستانی در بندر تورخم و واکنش نیروهای سرحدی کشور، درگیری میان دوطرف مدت هفت ساعت ادامه یافت.
وزارت داخله می‌گوید در این درگیری شش پاکستانی کشته و ۱۲نفرشان زخمی شده‌اند و هم‌چنان یک نیروی افغان نیز جانش را از دست داده و شش نفر دیگر زخم برداشته‌اند.
هرچند ارتش پاکستان اعلام داشت که تنها یک نفر از نظامیان پاکستان در این درگیری زخم برداشته‌است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала