سیل تازه مهاجرین به اروپا

© AFP 2023 / Attila Kisbenedekمهاجرین
مهاجرین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بیش از 1.83 میلیون مهاجر در سال 2015 میلادی وارد مرزهای اروپا شده اند

آژانس پناهندگان سازمان ملل روز دوشنبه اعلام کرد که در سال 2016 میلادی احتمالا 248 هزار مهاجر و پناهجو از طریق مدیترانه به اروپا خواهند رسید. این رقم بسیار کمتر از یک میلیون مهاجری است که این آژانس در ابتدای سال 2016 میلادی پیش بینی کرده بود.

این گزارش افزود: 156 هزار مهاجر و پناهجو از ابتدای امسال تاکنون از طریق مدیترانه وارد اروپا شده اند و پیش بینی می شود تا پایان امسال نیز 92 هزار مهاجر دیگر از مسیر یونان وارد مرزهای اروپا خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم: به نقل از رویترز، با مسدود شدن مرزهای بالکان در ماه فبروی و توافق جنجالی اتحادیه اروپا و ترکیه در ماه مارچ، روند ورود مهاجران خارجی به کشورهای اروپایی با کاهش چشمگیری روبرو شده است.

آژانس پناهندگان سازمان ملل افزود: علی رغم اتخاذ این رویکردها و راهبردها برای کاهش ورود مهاجران به کشورهای اروپایی، انگیزه پناهجویان و مهاجران برای رسیدن به مرزهای اروپا کاهش پیدا نخواهد کرد و هنوز خطر قابل توجهی وجود دارد که مهاجران و پناهجویان برای رسیدن به مرزهای اروپا در دام باندهای تبهکار و قاچاق انسان گرفتار شوند.

Refugees boat - اسپوتنیک افغانستان
در دریای مدیترانه بیش از 400 مهاجر غرق شدند

توافق جدید اتحادیه اروپا و ترکیه برای بازگرداندن مهاجران خارجی به چالش بزرگی تبدیل شده است. بر اساس توافق ترکیه و اتحادیه اروپا، انکارا همه مهاجران خارجی به اروپا را که از دریای اژه به طور غیر قانونی وارد یونان شده اند، باز خواهد گرداند. در مقابل، اروپا نیز هزاران مهاجر سوری را که مستقیم از ترکیه آمده اند، قبول خواهد کرد و مذاکرات بر سر سفر به اروپا بدون نیاز به ویزا و عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا، پیشرفت خواهد داشت.

اتحادیه اروپا با بدترین بحران آوارگان پس از جنگ جهانی دوم روبرو شده است. بر اساس آمارهای آژانس مرزی اروپا "فرانتکس"، بیش از 1.83 میلیون مهاجر در سال 2015 میلادی وارد مرزهای اروپا شده اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала