احتمال ادامه درگیری‌ سرحدی افغانستان-پاکستان

© REUTERS / Mustansar Balochدر نتیجه اتشباری از خاک افغانستان چهار نظامی پاکستان کشته شدند
در نتیجه اتشباری از خاک افغانستان چهار نظامی پاکستان کشته شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در این درگیری مناطق مسکونی در شرق افغانستان هدف قرار گرفتند

در حالی که افغانستان و پاکستان به تلاشهای کمرنگ دیپلماتیک پس از درگیری نظامیان دو کشور در منطقه مرزی «تورخم» بسنده کرده‌اند، به نظر برخی مقامات افغان احتمال درگیری مجدد در این منطقه افزایش یافته است.
با گذشت یک روز از درگیری نظامیان افغان و پاکستانی در منطقه مرزی تورخم در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان بار دیگر این درگیری نزدیک به هفت ساعت تا شب گذشته ادامه یافت.
در این درگیری مناطق مسکونی در شرق افغانستان هدف قرار گرفتند.
محمد ایوب حسین‌خیل رئیس ستاد نیروهای مرزی ارتش در شرق افغانستان اعلام کرد که نظامیان پاکستانی و نیروهای مرزی افغان دوباره در منطقه مرزی تورخم در ولایت ننگرهار درگیر شدند.
وی افزود: این درگیری ساعت 4 عصر روز گذشته زمانی بوقوع پیوست که نظامیان پاکستانی مجددا قصد ایجاد پایگاه و تأسیساتی را در نقطه سفر مرزی داشتند.
حسین‌خیل اذعان داشت: براثر این درگیری یک سرباز افغان کشته و 2 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
وزیر دفاع پیشین پاکستان: اتحاد هند، ایران و افغانستان تهدید برای پاکستان

منابع محلی در این باره تصریح کردند: در جریان درگیری روز گذشته، نیروهای پاکستانی به مناطق مسکونی و غیرنظامیان نیز حمله راکتی کردند که 2 کودک کشته و 4 نفر از جمله یک زن نیز زخمی شدند.
گفته می‌شود به نظامیان پاکستانی نیز خساراتی وارد شده است.
به گفته مقامات محلی، نیروهای دو کشور در دوسوی مرز در حالت آماده باش قرار دارند و احتمال درگیری مجدد نیز افزایش یافته است.
به گزارش دفتر منطقه‎ای خبرگزاری تسنیم، وزارت دفاع افغانستان نیز روز گذشته نیروهای تازه نفس ارتش این کشور را برای حمایت از نیروهای مرزی این کشور به منطقه تورخم اعزام کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала