نقش زنان در صفوف داعش

© AFP 2023تلاش داعش برای تغییر روایت از نقش زنان در صفوف این گروه تروریستی
تلاش داعش برای تغییر روایت از نقش زنان در صفوف این گروه تروریستی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
زنان نقش مهم را در داعش بازی میکنند

مجله Science Advances در یک مقاله تحلیلی می نویسد: محققین دانشگاه میامی به این نتیجه رسیدند که خانمان نقش مهم را در تامین ارتباطات بین اعضا داعش ایفا و در ترویج مواد تبلیغاتی در سایت اجتماعی "در تماس" مساعدت میکنند.

مولفین مقاله، سایت "در تماس" را به دلایل مختلف انتخاب کرده اند. بطور مثال صفحات تروریستها به سادگی مانند سایت فس بوک  عاجل از سایت "در تماس" مسدود نمی شود. دوم اینکه 360 میلون کاربران را با خود دارد که یکی از سایت های بزرگ در اروپا است. سوم- اکثر اشخاص که در قلمرو تحت کنترول داعش و یا در نزدیکی آن قرار دارند، از سایت "در تماس" استفاده میکنند.

در اوایل دانشمندان برای کشف فعالیت های تروریستی از کلمات داعش و خلافت برای جستجوی تحقیقاتی خود استفاده میکردند تا اجتماع ها و سازمانهای حمایت کننده داعش را کشف کنند. جمعاً بیشتر از 41000 نفر کشف شد که تقریباً 25000 آنها خانمان و 17000 آنها مردان بودند. آنها ملیونها تماس بین خود داشتند.

نتایح این تحقیقات نشان داد، با ئوصف که به نظر میرسد، گویا خانمان خاموشانه در صفوف داعش قرار دارند، اما  نقش اساسی را در ترویج مواد تبلیغاتی، بشمول توضع اوراق تبلیغاتی،  مواد صوتی  و ویدیوی بازی میکنند. برعلاوه در تامین تماس بین اجتماع های تروریستها و در جلب و جذب هوادارن جدید به  سازمانهای طرفدار تروریستهامساعدت می نمایند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала