نبیل: دوستی با پاکستان منجر به تجاوز بالای خاک افغانستان شد

عضو شوید
سپوتنیک،‌ کابل: رحمت‌الله نبیل رییس پیشین امنیت ملی افغانستان، می‌گوید که دوستی و امتیاز دادن یک‌جانبه به پاکستان، منجر به حملات نظامیان آن کشور در تورخم و «تجاوز آشکار» بالای خاک افغانستان شده است.

آقای نبیل با اشاره به درگیری مسلحانه میان نیروهای امنیتی افغانستان و پاکستان در تورخم،‌ در صفحه رسمی فیسبوک خود خطاب به مردم افغانستان نوشته که حال زمان آن فرا رسیده تا دست به دست همدیگر داده و هرگونه اختلافات سیاسی و سلیقه‌ای را کنار گذاشته و متحدانه در کنار نیروهای قرار بگیرند. رییس پیشین امنیت ملی افغانستان می‌نویسد: «صدای حمایت مان را از ازبیك تا هزاره، از پشتون تا پشه‌یی، از تاجیك تا براهوی، از گجر تا بلوچ و از سادات تا ایماق در برابر تجاوز پاكستان بلند نموده و روحیه دهنده به نیروهای امنیتی افغان شویم. اتحاد ما در مقابل دشمنان وطن و اعمال شان متضمن اولین موفقیت ما در میدان جنگ است.»

رحمت‌‌الله نبیل تاکید کرده که در جنگ با احساسات زود گذر نمی‌توان به موفقیت دست‌یافت، بلکه جنگ با برنامه ‌ریزی‌های دقیق و نشانه گرفتن نقاط ضعف «دشمن» قابل برد است. وی افزوده که «دشمن» افغانستان نقاط ضعف فروانی دارد. آقای نبیل به این نقاط ضعف اشاره‌ای نکرده اما نوشته است: «مطمینم نظامیان پاكستانی حساب شده و سنجیده شده در این مقطع زمانى به این‌گونه تحركات متوسل شده‌اند و برنامه‌هاى بعدى هم در قبال این تحركات در پی‌خواهد داشت كه نمی‌توان در اینجا بدان پرداخت. این بر ماست تا از نیرنگ دشمن باخبر باشیم و به جای تبارز احساسات آمادگی دفع توطئه‌های بزرگ آنها را داشته باشیم.»

رحمت‌‌الله نبیل در این نوشته خود از تنش‌های مرزی میان افغانستان و پاکستان به عنوان یک فرصت مناسب برای طالبان یاد کرده می‌گوید که آنعده از طالبانی که ادعای افغانیت و اسلامیت دارند،‌ باید ثابت کنند که ابزار دست استخبارات پاکستان نیستند. آقای نبیل تاکید کرده که طالبان می‌توانند نشانگاه‌ و میل تفنگ‌های شان را به عوض نیروهای امنیتی و مردم افغانستان،‌ به سوی «دشمن اصلی و واقعی» مردم افغانستان یعنی نظامیان پاکستانی جهت دهند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала