مسولیت عواقب درگیری در تورخم بدوش پاکستان خواهد بود

© AP Photo / Channi Anandپاکستان:اقوام متحدہ کی جنرل اسمبلی کے مجوزہ اجلاس میں پاک بھارت سرحدی تناؤ کا سوال اٹھایا جائے گا
پاکستان:اقوام متحدہ کی جنرل اسمبلی کے مجوزہ اجلاس میں  پاک بھارت سرحدی تناؤ کا سوال اٹھایا جائے گا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به نظر می‌رسد نظامیان پاکستانی در صدد آغاز کار ساخت تاسیسات اند که این می‌تواند دوباره منجر به درگیری میان دوطرف گردد

سفارت افغانستان در پاکستان می‌گوید اگر نظامیان پاکستانی کار تاسیسات را تا زمان حل مشکل از راه گفت‌گو متوقف نسازند عواقب آن به دوش خودشان خواهد بود.

حضرت عمر زاخیل‌وال، سفیر افغانستان در اسلام‌آباد می‌گوید روز گذشته با نماینده‌گان پاکستان روی آتش‌بس، گفت‌گوی دوطرف در چارچوب یک هیئت ارشد به خاطر حل مشکل و توافق کار ساخت تاسیسات پاکستان در بندر تورخم گفت‌گو صورت گرفته‌است.

به گفتۀ سفیر افغانستان از طرف پاکستان در مورد آغاز کار قطعا توافق پذیرفته نشده و امروز به رهبری نظامی پاکستان پیامی در این مورد فرستاده‌است.

او می‌گوید آغاز دوبارۀ کار در بندر تورخم چنین وانمود شده که بخشی از توافق روز گذشته بوده اما من این موضوع را به صراحت رد می‌کنم.

مشوره رییس جمهور افغانستان با بزرگان و سیاست‌مداران در باره‌ تنش‌ها با پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
مشوره رییس جمهور افغانستان با بزرگان و سیاست‌مداران در باره‌ تنش‌ها با پاکستان

آقای زاخیل‌وال خطاب به پاکستان در فسبوکش نوشته‌است که اگر شما کارتان را تا زمانی که راه حل مشکل از طریق گفت‌گو دریافت شود متوقف نکنید، هیچ دلیلی باقی نمی‌ماند که من به وظیفۀ کنونی‌ام ادامه دهم.

سفیر افغانستان در پاکستان طی متنی در فسبوکش می‌گوید در نامه‌اش به رهبری نظامی پاکستان گفته‌است که موضوع درگیری تورخم را به تقصیل همه‌گانی خواهد کرد و هرگونه عواقب آن به دوش پاکستان خواهد بود.

این در حالی‌ست که روز گذشته سفارت افغانستان اعلام کرد که در مورد آتش‌بس در بندر تورخم میان نظامیان افغان و پاکستانی توافق صورت گرفته‌است.

به گزارش خامه پرس اما به نظر می‌رسد نظامیان پاکستانی در صدد آغاز کار ساخت تاسیسات اند که این می‌تواند دوباره منجر به درگیری میان دوطرف گردد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала