احدی: حکومت وقت خود را به مسايل جزيی ضايع می کند

© Sputnik / Zuhal Sarhadاحدی افغانستان
احدی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ميان فرمان تقنينی و قانون تشکيل، وظايف و صلاحيت های کميسيون های انتخابات سال ۱۳۹۲ فرق ناچيزی وجود دارد

جبهه نوين افغانستان، با استقبال از رد فرمان تقنينى رييس جمهور در مورد تشکيل صلاحيت ها و وظايف کميسيون هاى انتخاباتى از سوى ولسى جرگه، مى گويد که حکومت در آوردن اصلاحات انتخاباتى، تاکنون ناکام بوده است.
رئيس جمهورمحمداشرف غنى در ماه حوت سال گذشته فرمان تقنينی طرح تشکيل، وظايف و صلاحيت های کميسيون های انتخابات را در جريان رخصتی زمستانی شورای ملی صادر کرد و آن را به شورای ملی فرستاد؛ اما اين فرمان دو روز قبل با اکثريت آراء از سوی ولسی جرگه رد شد.
انوارالحق احدی رييس جبهه نوين افغانستان، در نشست خبری امروز در کابل گفت که ميان فرمان تقنينی و قانون تشکيل، وظايف و صلاحيت های کميسيون های انتخابات سال ۱۳۹۲ فرق ناچيزی وجود دارد و دراين فرمان، هيچ مورد که به روند اصلاحات انتخاباتى کمک کند ديده نميشود.

انتخابات - اسپوتنیک افغانستان
رییس جمهور غنی: اراده برای برگزاری انتخابات محکم است

وى علاوه کرد: "به عقيدۀ جبهه نوين افغانستان، هدف از اصلاحات؛ برگزارى انتخابات شفاف، آزاد، عادلانه و جلوگيری از تقلب است؛ اما حکومت در اين قسمت هيچ راهکارى را روى دست نگرفته و هيچ اقدامی نکرده و مانند ساير موضوعات، در اين موضوع نيز کاملاً ناکام است."
به گزارش پژواک احدى افزودکه حکومت واقعاً وقت خود، پارلمان و مردم را به اين مسايل جزيی ضايع می¬کند؛ حکومت بايد روى موارد بنيادى، براى آوردن اصلاحات کار نمايد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала