موتر پولیس در خدمت طالبان

© AFP 2023Taliban fighters hug each other a day after they overran the strategic northern city of Kunduz, on September 29, 2015
Taliban fighters hug each other a day after they overran the strategic northern city of Kunduz, on September 29, 2015 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش سایت خامه پرس، گزارش‌ها از ولایت بغلان می‌رسانند که یکی از افراد کلیدی طالبان که می‌خواسته در موتر پولیس به کابل سفر کند، در بغلان بازداشت شده‌است.

منابع امنیتی در بغلان می‌گویند، این فرد قاری ظاهر مسئول استخبارات طالبان است و توسط نیروهای امنیت ملی در خنجان بغلان بازداشت شده‌است.

این منابع با خودداری از افشای نام‌شان گفته‌اند، این عضو طالبان در یک موتر رنجر پولیس می‌خواسته به کمک دوتن از افراد پولیس به کابل بیاید.

گفته می‌شود موتری که این مسئول گروه طالبان را انتقال می‌داده مربوط به یک مقام حکومتی بوده اما مسئولان امنیتی تا کنون در این زمینه چیزی نگفته‌اند.‌

این در حالی‌ست، که تا کنون بارها گفته‌هایی مبنی بر دست‌داشتن برخی از مسئولان حکومتی در چنین قضایا و هم‌کاری با مخالفان مسلح سخن گفته شده‌است.

از موترهای نیروهای امنیتی نه تنها در انتقال مخالفان مسلح استفاده شده که پیش از این انتقال و قاچاق مواد مخدر نیز با استفاده از همین موترها و توسط مسئولان نظامی صورت گرفته‌است.

 

سال گذشته نیز در ولایت بغلان یک جنرال ارتش ملی زمانی که می‌خواست ۱۹ کیلوگرام پودر را به ولایت ننگرهار انتقال دهد، بازداشت گردید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала