گفتگوی اتمر و گراندی در مورد حضور مهاجرین افغان در جنگ سوریه

عضو شوید
امور پناهندگان، در دیداری در کابل در باره‌ حضور مهاجرین افغان در جنگ سوریه باهم گفتگو کرده‌اند.

براساس اعلامیه‌ای که توسط دفتر مطبوعاتی شورای امنیت ملی افغانستان منتشر شده، آقای اتمر در این دیدار گفته است که مساله حضور مهاجرین افغان در جنگ سوریه باید از طریق منابع دیپلوماتیک حل شود. در این اعلامیه در مورد این‌که مهاجرین افغان از کدام کشورها به جنگ سوریه فرستاده می‌شوند، اشاره‌ای نشده اما مشاور امنیت ملی گفته که دولت افغانستان برای حل این مشکل با کشورهای همسایه از نزدیک کار می‌کند.

پیش از این گزارش‌هایی وجود داشت که مهاجرین افغان از طریق برخی از کشورهای همسایه و عربی برای جنگ در سوریه فرستاده می‌شوند. براساس این گزارش، مهاجرین افغان در دو طرف جنگ در سوریه درگیر هستند.

فلیپو گراندی همچنین از تلاش سازمان ملل متحد برای حل دایمی مشکلات مهاجرین افغان خبر داده است. وی می‌گوید که کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در نظر دارد تا یک نشست چهارجانبه‌ای شامل افغانستان، ایران، پاکستان و اتحادیه اروپا را میزبانی کند. آقای گراندی اشاره به تاریخ برگزاری این نشست نکرده اما گفته که در آن روی حل دایمی مشکلات مهاجرین افغان بحث خواهد شد.

افغانستان از نگاه داشتن پناهجو در سطح جهان در جایگاه سوم قرار دارد. هم اکنون هفت میلیون نفر از این شهروندان این کشور در حالت مهاجرت به سر می‌برند. پاکستان و ایران دو کشوری هستند که بیشترین پناهجویان افغان در آن زندگی می‌کنند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала