مسافران ربوده شده در هلمند در عملیاتی آزاد شدند

عضو شوید
سپوتنیک، کابل: قول اردوی 215 میوند در ولایت هلمند، اعلام کرده که در یک عملیات سریع لوای کندک ششم این قول اردو، بیست و سه تن از مسافران ربوده شده در ولایت هلمند از چنگ جنگجویان گروه طالبان آزاد شده‌اند.

این قول اردو در اعلامیه‌ای می‌گوید این مسافران شام روز گذشته از ساحه سپین مسجد ولسوالی گرشک آزاد و به فرماندهی پولیس این ولسوالی تسلیم داده شده‌اند. در این اعلامیه آمده است که هنوزهم پنج مسافر دیگر در چنگ طالبان قرار دارند. قول اردوی 215 میوند تاکید کرده که عملیات برای رهایی مسافران باقی مانده ادامه دارد و آنان نیز به زودی آزاد خواهند شد.

بامداد روز سه‌شنبه، جنگجویان طالبان در ساحه مهاجر بازار سه عراده موتر شامل یک عراده موتر مسافربری و دو عراده باربری را متوقف کرده و تمامی سرنیشنان این وسایط را با خود بردند. به گفته مقام‌های محلی ولایت هلمند، طالبان هجده مسافر که شامل زنان و کودکان بودند را دو باره آزاد کرده اما بیست و پنج تن دیگر را با خود برده‌اند.

پس از ربودن این مسافران، گروه طالبان اعلام کرد که این گروه براساس اطلاعات استخباراتی ای مسافران را متوقف کرده و از آنان در مورد این‌که با نیروهای امنیتی افغانسان همکاری دارند یا خیر، تحقیقات می‌کند.

این مسافران که از کابل به سمت هرات در حرکت بودند، بیشترشان از قوم هزاره هستند. طالبان در ماه‌های اخیر بیشتر اقدام به آدم‌ربایی کرده‌اند. دفتر ریاست جمهوری می‌گوید که این آدم‌ربایی‌ها توسط طالبان، به منظور ایجاد اختلافات قومی صورت می‌‌گیرد.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала