وزارت دفاع: داعش فعلا تهدید جدی به شمار نمی‌رود

© Photo / MrPenguin20وزارت دفاع افغانستان
وزارت دفاع افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: وزارت دفاع افغانستان می‌گوید که گروه تروریستی داعش در این کشور به فعلا تهدید جدی به شمار نمی‌رود و این گروه هرچند تلاش کرد تا فعالیت خود را در ولایات مختلف افغانستان گسترش دهد.

جنرال دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع، امروز در یک کنفرانس خبری گفت که جنگجویان گروه تروریستی داعش فعلا در چند منطقه محدود در ولایت ننگرهار در شرق این کشور فعالیت دارند. آقای وزیری گفت: «تشویشی که برای ما در مورد داعش بود، حالا نیست. چون این گروه فعلا در افغانستان چالشی به شمار نمی‌رود.»

سخنگوی وزارت دفاع گفت که گروه تروریستی داعش ابتدا تلاش کرد تا در ولایات مختلف از جمله، هلمند، فراه، زابل، غزنی، ارزگان، کنر، فراه، نورستان و ننگرهار مراکز فعالیت ایجاد کند، اما در تمام این ولایات در رسیدن به اهداف خود ناکام مانده است. آقای وزیری گفت که جنگجویان گروه تروریستی داعش فعلا در برخی از مناطق ولایت ننگرهار فعالیت پراکنده دارند.

سخنگوی وزارت دفاع تاکید کرد که هدف اصلی گروه تروریستی داعش در افغانستان این بود تا یک مرکز بزرگ عملیاتی در ولسوالی‌های شینوار، اچین،‌ نازیان، چپرهار، کوت، خوگیانی و شیرازد ولایت ننگرهار ایجاد کند. به گفته دولت وزیری، قوم اورکزی که بیشتر در نزدیک مرز میان افغانستان و پاکستان ساکن است، از گروه تروریستی داعش اعلام کرده بود. وی گفت، پس از این‌که باشندگان ولسوالی شینوار ولایت ننگرهار با گروه تروریستی داعش اعلام همکاری نکرد، این گروه در رسیدن به اهداف خود ناکام ماند.

تجهیز قوای هوایی

سخنگوی وزارت دفاع در این کنفرانس خبری از تقویت نیروهای هوایی افغانستان نیز خبر داده گفت که هم اکنون این نیروها از امکانات هوایی بیشتری برخوردار شده‌اند. به گفته‌ دولت وزیری، نیروهای هوایی افغانستان در حاضر برخی از امکانات و تجهیزات هوایی در اختیار دارند که قوای امریکایی از آن استفاده می‌کنند. وی گفت: «نسبت به سال گذشته قوای هوایی ما گفته می‌توانیم که چند برابر بیشتر تقویت شده است.»

دولت وزیری افزود که قوای هوایی افغانستان فعلا چند نوع هواپیمای ترانسپورتی و جنگی در اختیار دارد. به گفته او، این تهجیزات هوایی توانایی نیروهای امنیتی افغانستان را بالا برده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала