کمک جنرال دوستم به سرباز فداکار در هرات

© Sputnik / Said Tsarnaev /  مراجعه به بانک تصاویر جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری افغانستان
جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری افغانستان، به یک تن سربازان اردوی ملی که در جنگ مستقیم با طالبان معیوب شده و همچنین در نتیجه انفجار ماین در منزلش، شماری از اعضای خانواده‌اش را از دست داده، کمک کرده است.

دفتر مطبوعاتی جنرال دوستم می‌گوید این سرباز که نعمت‌الله نام دارد، هفت سال قبل در جنگ با طالبان هر دو پایش را از دست داده است. او از ناحیه سر و ستون فقرات به شدت زخمی شد. او اکنون از کم به پایین فلج شده است.

این سرباز که ساکن اصلی ولسوالی شیندند ولایت هرات است، منزل مسکونی‌اش نیز هدف حمله انفحاری طالبان قرار گرفته است. به گفته دفتر مطبوعاتی معاون اول ریاست جمهوری، در این انفجار خانم و یگانه فرزند نعمت‌الله نیز به قتل رسیدند.

مادر نعمت‌الله که یک زن کهن سال و ناتوان شده، برای تداوی پسرش خانه‌اش را فروخت و وی را در آلمان برد. اما داکتران از تداوی نعمت‌الله عاجز مانده‌اند. نعمت‌الله با مادرش دو باره به هرات برگشته‌اند. اکنون مادر این سرباز معیوب در شفاخانه‌یی در هرات پرستاری می‌کند.

جنرال دوستم برای بهبود وضعیت اقتصادی این سرباز معیوب پنج هزار دالر کمک کرده است. آقای دوستم گفته که برای تهیه سرپناه نیز اقدام خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала