ملاقات مقام‌های افغانستان و پاکستان در تاشکند

عضو شوید
سپوتنیک،‌کابل: صلاح‌الدین ربانی وزیر امور خارجه و حنیف‌ اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان، با سرتاج عزیز مشاور امور خارجی نخست وزیر پاکستان، امروز جمعه، در حاشیه نشست شانگهای در تاشکند پایتخت ازبکستان، باهم دیدار و گفتگو کرده‌اند.

در این دیدار، مقام‌های دو کشور روی ایجاد میکانیزم عالی رتبه دوجانبه برای مشوره و هماهنگی روی مسایل مختلف و تاثیرگذار روی روابط و همکاری‌های دوجانبه، به شمول امنیت، رفت و آمد مردم و وسایط نقلیه میان دو کشور به توافق رسیده‌اند.

وزارت امور خارجه افغانستان، با اعلام این خبر می‌گوید که میکانیزم پیشنهاد شده از سوی صلاح‌الدین ربانی و سرتاج عزیز به گونه مشترک مدیریت می‌شود. براساس این میکانیزم، یک گروه تخنیکی نیز به منظور پرداختن به نگرانی‌های هر دو کشور ایجاد خواهد شد.

وزارت امور خارجه افغانستان می‌گوید: «هدف اصلی این میکانیزم، نه تنها رسیدگی به مسایل مورد نگرانی هردو طرف و رفع این نگرانی‌ها از راه‌های دوستانه، بلکه همچنان جلوگیری از وقوع مجدد حوادث خشونت آمیز، مانند حوادث اخیر در تورخم، می‌باشد.»

مقام‌های افغانستان و پاکستان در این دیدار در تاشکند، بر احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی و همچنین رعایت اصل عدم مداخله در امور داخلی هر دو کشور تاکید کرده‌اند.

وزارت امور خارجه می‌افزاید: «هردو طرف تعهد راسخ شان را مشخصا برای ادامه تلاش‌های جدی در راستای از بین بردن پدیده شوم تروریزم که تهدیدات خطرناکی را متوجه صلح و امنیت هردو کشور و منطقه ساخته است، ابراز داشتند. در این زمینه، دو طرف بر ضرورت همکاری و هماهنگی نزدیک میان دو کشور در همه سطوح تاکید کردند.»

قرار بود در حاشیه نشست سازمان همکاری‌های شانگهای، روسای جمهور افغانستان و پاکستان نیز باهم دیدار و گفتگو داشته باشند.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала